سرویس: اجتماعی 17:34 - پنجشنبه 01 تیر 1396

در منطقه جرقویه علیا انجام شد؛

آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی نو آموزان بدو ورود به دبستان

پیش از ظهر امروز طرح غربالگری سلامت جسمانی کودکان نو آموز اول ابتدایی در دو پایگاه سنجش سلامت در جرقویه علیا آغاز شد.

مسئول طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان پایه اول ابتدایی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در این باره گفت: طرح غربالگری کودکان نو آموز پایه اول ابتدایی هر ساله به منظور معاینات پزشکی با همکاری آموزش و پرورش در سراسر کشور در یک مدت مشخص شده و قبل از آغاز سال تحصیلی انجام می شود..

محمد صادقی در ادامه اظهار کرد: معاینات اولیه پزشکی و عمومی کودکان پایه اول نقش مهمی در موقعیت های همه جانبه کودکان امروز و مدیران فردای کشور ایفا می کند.

وی در مورد نوع معاینات انجام شده افزود: معاینات غربالگری و معاینات جسمی در زمینه های هوش، بینایی و شنوایی سنجی و گفتار انجام می شود و اگر کودکی در این زمینه ها مشکلی داشته باشد او را به مراکز تخصصی معرفی می کنیم.

صادقی در مورد هدف این طرح نیز چنین گفت: انجام این اقدامات در جهت تشخیص و شناسایی بهنگام نارسایی های جسمی و تعیین وضعیت آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و کمک به بهبود کیفی آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی و شناخت نیازهای جامعه هدف انجام می شودو این معاینات ساده می تواند باعث کاهش هزینه ها و جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیری در آینده شود.

در منطقه جرقویه علیا امسال 200 دانش آموز اولی در طرح سنجش سلامت مورد معاینه قرار می گیرند.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.