سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:09 - پنجشنبه 01 تیر 1396

شهردار اصفهان؛

سال ۱۴۰۰ شبکه ریلی اصفهان تکمیل می‌شود

شهردار اصفهان گفت: تا سال ۱۴۰۰ شبکه ریلی شهر اصفهان تکمیل می‌شود و بسیاری از گره‌های ترافیکی این شهر بازگشایی خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد صبح پنجشنبه در آئین آغاز بکار آزمایشی فاز سوم خط یک مترو اصفهان با اشاره به اینکه سومین فاز از خط یک مترو اصفهان در دست بهره برداری است، اظهار داشت: بر این اساس با تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته فاز یک و دو قطار شهری اصفهان به صورت کامل به بهره برداری  رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های شورای شهر و مدیریت شهری در کنار تلاش همکاران سازمان قطار شهری از مهم‌ترین دلایل موفقیت در بهره برداری از مترو اصفهان است، ابراز داشت: در فاز سوم نیز در حال انجام آزمایشات نهایی هستیم که پس از اتمام این مرحله مسافرگیری تا میدان آزادی انجام خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه خط یک مترو اصفهان ۲۰ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است، افزود: ۱۲ کیلومتر از این خط مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد و با راه‌اندازی سه ایستگاه تا یک ماه آینده هر ۲۰ کیلومتر خط یک فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خط دو سه مترو اصفهان نیز در دست اجرایی شدن است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ شبکه ریلی شهر اصفهان تکمیل می‌شود و بسیاری از گره‌های ترافیکی شهر اصفهان بازگشایی خواهد شد.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه اولویت اصلی مدیریت شهری، افزایش خدمت‌رسانی به مردم و عبور قطار از ادامه خط یک به شمار می‌رود، اضافه کرد: طبق قول‌های داده شده در ماه‌های گذشته، در پایان بهار امسال، صدای سوت قطار در ایستگاه آزادی اصفهان شنیده شد و پس از تست‌های مختلف راه‌اندازی و آماده‌سازی شرایط، ظرف مدت کوتاهی، مسافرگیری از ایستگاه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.