سرویس: اجتماعی 15:00 - پنجشنبه 01 تیر 1396

رئیس پلیس فتای اصفهان خبرداد

سرقت بیش از یک میلیارد ریالی سایت «همسریابی» از کاربران در اصفهان

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ۲ نفر که با راه‌اندازی سایتی با نام «همسریابی موقت» در فضای مجازی از ۱۵ نفر در اصفهان کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهارداشت: این سارقان بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال از کاربران مجازی خود کلاهبرداری کرده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد در پی شکایت تعدادی از شهروندان درباره سرقت اینترنتی از حساب بانکی آنها شناسایی شدند، افزود: در تحقیقات مشخص شد شاکیان عضو سایتی با موضوع همسریابی موقت شده و بابت عضویت هم مبلغی را پرداخت کرده بودند و بررسی‌های اولیه نشان داد درگاه بانکی سایت، فیشینگ و جعلی بوده و اطلاعات حساب کاربران را سرقت می‌کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سارقان با مهارت بالا پول را به روش‌های پول‌شویی از حساب کاربران خارج می‌کردند اما با تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان که 2 جوان 20 و 25 ساله و ساکن یکی از استان‌های کشور بودند، شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به بزه انتسابی خود اقرار و به سرقت از حساب 15 نفر از شهروندان استان اعتراف کردند، گفت: با توجه به اینکه هیچ‌کدام از سایت‌های همسریابی مجوز قانونی ندارند به مردم توصیه می‌شود از عضویت و فعالیت در این گونه سایت‌ها خودداری کنند.

‌مرتضوی همچنین تصریح کرد: برای شناسایی درگاه اصلی بانک از جعلی، باید به نشانی آن دقت شود تا مطابق آدرس درگاه اصلی بوده و ابتدای آن عبارت https  قید شده باشد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.