سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:06 - پنجشنبه 01 تیر 1396

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خبر داد

کاهش 4 درصدی آمار سزارین در سال 95

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: آمار سزارین در استان در سال 95 به نسبت سال قبل از آن با کاهش مواجه شد که این اتفاق با با بهره‌گیری از تجارب و مهارت کادر مامایی به وقوع پیوست.

به گزارش اصفهان شرق، علی اعتصام‌پور اظهار کرد: درسال 95، ازمجموع 10 هزار و 284 مورد زایمان انجام شده، 45 درصد زایمان طبیعی و 55 درصد سزارین بوده است.

وی افزود: واحد مامایی در تمامی مراکز سرپائی استان فعال بوده و خدمات بهداشتی درمانی به زنان مراجعه‌کننده ارائه می‌کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در مراکز بستری نیز همکاران ماما در زایشگاه و بخش‌های بعد از زایمان و در برخی موارد در امر آموزش و اعتبار بخشی مراکز حضور فعال دارند.

وی به فعالیت‌های حوزه مامایی اشاره کرد و بیان داشت: ماما می‌تواند با توجه به حدود شرح وظایف خود تمامی خدمات بهداشت باروری از تولد تا سالمندی را در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، واحدهای بهداشتی، مراکز مشاوره، منازل، دفاتر کار مامایی و سازمان‌ها ارائه کند.

اعتصام‌پور به کاهش 4.4 درصدی سزارین اشاره کرد و گفت: به منظور ترویج زایمان طبیعی، برنامه‌هایی در دستور کار مدیریت درمان تأمین اجتماعی با همکاری ماماها قرار دارد.

به گفته این مقام مسؤول، توانمندسازی مادران باردار با برگزاری کلاس‌های آموزش مادران و همسران، به‌سازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمان و ایجاد اتاق‌های L.D.R، اجازه حضور همراه و استفاده از روش‌های کاهش درد زایمان از جمله اقداماتی است که در مراکز درمانی استان در حال اجراست و عملکرد مناسبی داشته است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.