سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 10:40 - پنجشنبه 01 تیر 1396

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان:

آتش به اختیار به معنای بی قانونی نیست

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: برخی آتش به اختیار را به معنای بی‌قانونی تعبیر میکنند که برداشت غلطی از سوی این افراد است، این مطلب در قانون و فضای منطقی و حقوقی کشور جای دارد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام محمد قطبی در نشستی با اصحاب رسانه با موضوع آتش به اختیار فرهنگی، رویکردها، نمونه ها، افق ها اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف خود بارها فرهنگ را به عنوان یکی از دغدغه‌های خود مطرح و دانشجویان، استادان دانشگاه و افراد تحصل کرده را افسران جنگ نرم خطاب کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب فرهنگ باید جز اولویت‌های اصلی جامعه باشد، افزود: افسران جنگ نرم زمانی که نیاز به اقدام ضربتی در حوزه انجام کاری فرهنگی و یا جلوگیری از یک تخریب در حوزه جنگ نرم را حس می‌کنند باید در زمان عدم دسترسی به فرماندهان خود ابتکار عمل را به دست بگیرند و کار فرهنگی را زمین نگذارند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با بیان اینکه فرمان آتش به اختیار رهبری یک فرمان مطلق بود، ابراز داشت: بکار گیری اصطلاحی از عرصه‌های جنگ سخت برای یک عرصه جنگ نرم برای نخستین بار رخ نداده است.

وی ادامه داد: برخی آتش به اختیار را به معنای بی قانونی تعبیر می کند، این برداشت غلطی از سوی این افراد است چراکه این مطلب در قانون و فضای منطقی و حقوقی کشور جای دارد.

حجت‌الاسلام قطبی تاکید کرد: ممکن است نگرانی ما این باشد که آتش به اختیار منجر به عملکرد خودجوش افسران شده و یا تشکل های خودجوش مردمی به تشتت برسد اما نباید فراموش کنیم که رهبر انقلاب این فرمان را خطاب به هسته‌های فرهنگی و علمی و نه فرد بیان داشتند.

وی اضافه کرد: لازم است جلساتی در ارتباط با تبیین این فرمان برگزار شود تا به نتایج ملموس و خوب در زمینه آتش به اختیار فرهنگی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.