سرویس: اقتصادی 00:52 - پنجشنبه 01 تیر 1396

معاون نظارتی بانک مرکزی مطرح کرد؛

حمایت قاطعانه بانک مرکزی از بانک مهر اقتصاد/ بانک مهر اقتصاد از ثبات مالی برخوردار است

حیدری گفت: بانک مهر اقتصاد از ثبات و سلامت مالی برخوردار است.

به گزارش اصفهان شرق، معاون نظارتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما گفت: بانک مهر اقتصاد از ثبات و سلامت مالی برخوردار است.

فرشاد حیدری با تشریح شرایط بوجود آمده برای بانک مهر اقتصاد، این وضعیت را فقط بر اساس شایعات منتشر شده در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: خیال مشتریان و سپرده گذاران بانک مهر اقتصاد راحت باشد، همه حق و حقوق آن ها محفوظ بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف بانک مرکزی صیانت از بانک ها و موسسات مالی است.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ممکن است بر اساس شایعات فضای مجازی یا اشخاصی که مطلع نیستند ایجاد شود، تصریح کرد: مسئله بوجود آمده در مورد بانک مهر اقتصاد نیز با انتشار یک شایعه در فضای مجازی ایجادشد و به طور قطع  تنها یک شایعه بوده است.

حیدری ادامه داد: در روزهای گذشته حمایت های لازم از این مجموعه صورت گرفته و  بانک مرکزی قاطعانه از این بنگاه اقتصادی حمایت خواهد کرد، پرداخت ها حسب درخواست سپرده گذاران انجام می شود البته آنچه ما اطلاع داریم امروز این موضوع در کشور فروکش کرده و خوشبختانه شرایط به روال عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه این اطمینان را به سپرده گذاران می دهیم که بانک مهر اقتصاد فاقد مشکل بوده و از ثبات و سلامت مالی برخوردار است، ابراز داشت: نقدینگی کافی در اختیار این بانک قرار گرفته و پرداخت ها به خوبی صورت می گیرد خوشبختانه این اطمینان در هموطنان ایجاد شده که بانک مهر اقتصاد هیچ گونه مشکلی ندارد.

حیدری خاطر نشان کرد: طبیعی است اگر تمام مشتریان هر بانکی در هر جای دنیا در یک روز به آن مراجعه کرده و وجوه خود را مطالبه کنند امکان پرداخت برای آن بانک وجود ندارد چرا که بانک ها سپرده های مردم را دریافت و آن را سرمایه گذاری می کنند و تنها مقداری به صورت نقد نزد خود برای پرداخت های روزانه نگهداری می کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.