سرویس: اقتصادی 17:15 - چهارشنبه 31 خرداد 1396

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق شهرستان اصفهان

افزایش 10 درصدی مصرف برق در اصفهان / خاموشی محتمل است

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: خرداد ماه امسال رکورد بیشترین پیک بار مصرف برق در سطح کشور و نیز اصفهان با رشد 10 درصدی در مقایسه با سال های گذشته اتفاق افتاد که با روند کنونی خاموشی در شبکه محتمل است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد مهدی عسگری درجمع خبرنگاران افزود: امسال با افزایش دمای هوا با تابستانی زودرس مواجه شدیم و در روزهای پایانی خرداد ماه میزان پیک بار کل شبکه کشوری از 50 هزار مگاوات در ساعت 14 گذشت که این رخداد در چندین سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: نیروگاه ها در کشور قادر به تامین تا سقف مصرف 54 هزار و در شهرستان اصفهان یکهزار و100 مگاوات برق هستند و با ادامه این روند افزایشی در تابستان با خاموشی روبرو می شویم که شرایط مناسبی را برای شبکه برق و خود مشترکان رقم نخواهد زد.
عسگری گفت: ما تنها خواستار همکاری مشترکان در مدیریت 10 درصد از مصرف انرژی در تیر و مرداد بین ساعات 11 تا 15 هستیم تا بتوانیم از خاموشی جلوگیری کنیم.
وی گفت: مشکل اصلی توزیع برق شهرستان تامین برق در ساعات 11 تا 15 در روزهای شنبه تا پنجشنبه ماه های گرم است.
عسگری افزود: با کاهش مصرف وسایل سرمایشی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف انرژی، تامین برق از دیزل ژنراتور در صنایع، واحدهای مسکونی بزرگ و صنایع وابسته به کشاورزی و خاموش کردن موتور چاه ها در بخش کشاورزی در ساعات 11 تا 15 ( اوج مصرف انرژی) می توان در مدیریت مصرف انرژی گام های موثری برداشت.
وی اعلام کرد: همکاری مشترکان توزیع برق علاوه بر نقش موثر در پیشگیری از خاموشی ها و صرفه جویی در مصرف برق، بوسیله پرداخت پاداش ( به صورت های مختلف) توسط شرکت توزیع برق شهرستان جبران می شود.
عسگری از اجرای طرح ویژه مدیریت بار مشترکان خانگی ( واحدهای مسکونی کوچک) و تجاری کوچک بصورت پایلوت در اصفهان خبر داد.
وی اضافه کرد: در این طرح ، مشترکان بین ساعات 12 تا 14 در ماه های تیر و مرداد نیم تا یک ربع ساعت، کولرهای منزل یا مغازه خود را خاموش یا مصرفش را کم می کنند و از وسایل برقی پرمصرف استفاده نمی کنند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق شهرستان اصفهان افزود: این مشترکان اگر بتوانند از حداقل 10 درصد، مصرف برق را کاهش دهند، پاداش می گیرند.
وی اعلام کرد: این افراد با ارسال رمز رایانه ( یک شماره هشت رقمی در سمت راست و بالای قبض برق) به شماره سامانه 100000121 ، آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام می کنند.
از مجموع یک میلیون و 106 هزار و 388 مشترک برق در شهر اصفهان حدود یک میلیون و 35 هزار و 322 مشترک در بخش خانگی و تجاری از انرژی الکتریکی استفاده می کنند بدین معنی که حدود 50 درصد از انرژی مصرفی در شهر اصفهان به این دسته از مشترکان اختصاص دارد و مشارکت آنها در طرح های مدیریت بار و با کاهش فقط 10 درصد از مصرف برق در ساعات پیک باری می تواند تاثیر بسزایی در عبور از پیک بار تابستان سال 96 داشته باشد.
طبق آمار اعلام شده حدود 80 درصد از مشترکان برق در شهرستان اصفهان مشترکان خانگی، یک درصد صنعتی و کشاورزی، 4 درصد تجاری و حدود 16 درصد مشترکان عمومی هستند.
بر اساس آمار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، بیشترین میزان مصرف را به ترتیب مصارف اداری، خانگی، صنایع و کشاورزی به خود اختصاص داده است.
شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیش از یک میلیون مشترک در قالب هشت امور اجرایی، یکی از بزرگترین شرکت های توزیع در سطح کشور محسوب می شود.
صنعت برق اصفهان دارای دو میلیون و 700 هزار مشترک در سه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، توزیع برق استان اصفهان و توزیع برق چهارمحال و بختیاری و همچنین 40 مشترک صنعتی بزرگ است.
نیروگاه های اصفهان شامل چهار نوع حرارتی (اسلام آباد اصفهان)، گازی (چهلستون اصفهان، هسا)، سیکل ترکیبی(شهید منتظری، زواره و کاشان) و برق آبی زاینده رود است.
ظرفیت ایستگاه های انتقال و فوق توزیع برق اصفهان 18هزار و 163 مگاولت آمپر است که نسبت به سال 57 حدود 10 برابر شده است.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.