سرویس: اجتماعی » علمی 15:12 - چهارشنبه 31 خرداد 1396

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان:

نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری در اصفهان برگزار می شود

رییس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری (ICS ۲۰۱۷) در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مردادماه ۹۶ در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا نیلفروشان اظهار کرد: توسعه دانایی محور شهرها، شکل تازه ای از توسعه در عصر دانایی است که هدفش آوردن شکوفایی و پایداری محیطی همراه با یک نظم اجتماعی، فضایی در شهرهاست.

وی ادامه داد: در همین راستا، خلاقیت و نوآوری به ویژه از دید اقتصادی، مولفه مهمی در باز ترکیب عناصر برای دستیابی به فناوریهای نوین، توسعه دانایی محور و در نتیجه رشد همه جانبه است.

رئیس مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان عنوان کرد: بدین منظور، کلانشهر اصفهان قصد دارد با ایجاد زمینه های لازم برای شناسایی و به کارگیری فناوری های نوین شهری از خلاقیت های فناورانه به عنوان موتور قدرتمند رشد اقتصادی در جهت کارآفرینی، ترویج نوآوری، افزایش بهره وری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهره مند شود.

وی اضافه کرد: بنابراین، نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری (ICS ۲۰۱۷) در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مردادماه ۹۶ در اصفهان برگزار می شود تا با حضور شهرهای توسعه یافته از سراسر دنیا و تعداد کثیری از شرکت های دانش بنیان در سطح ملی و بین المللی، پیشرفته ترین فناوری های موجود برای حل مسائل شهری و افزایش کیفیت زندگی شهری به عرصه نمایش گذاشته شود.

نیلفروشان در ادامه به تشریح اهداف این نمایشگاه پرداخت و گفت: تعامل، همکاری و بهره گیری از تجارب صاحب نظران، نخبگان و اندیشمندان دانشگاه، صنعت و مراکز توسعه فناوری برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه فناوری های نوین شهری؛ شناخت، معرفی و انعکاس آخرین دستاوردها و راهکارهای فناورانه با تمرکز بر کاربرد آنها در زیرساخت ها و اولویت های توسعه شهری اصفهان؛ زمینه سازی برای شناخت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت کنونی و آینده شهرها در بهره گیری از فناوری های نوین؛ ایجاد زمینه های انتقال فناوری میان شرکت های دانش بنیان داخلی در پیوند با نیازمندی های شهری مدیریت شهری اصفهان؛ حمایت از بخش خصوصی در توسعه فناوری های نوین و تجاری سازی آن در حیطه رسالت های مدیریت شهری؛ تقویت روابط و همکاری بین المللی با خواهرخوانده ها و دیگر شهرهای پیشرفته دنیا در زمینه انتقال و کاربرد فناوری های نوین شهری از جمله اهداف این نمایشگاه هستند.

وی افزود: از محورهای این نمایشگاه می توان به فناوری های اطلاعات و ارتباطات، فناوری های زیست محیطی، فناوری های حمل و نقل شهری، فناوری های مالی و خدمات اداری، فناوری های آموزشی و تفریحی و فناوری های شهر هوشمند اشاره کرد.

این مقام مسئول شهری یادآور شد: نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری (ICS ۲۰۱۷) در ۴ سالن سرپوشیده، با عناوین سالن انتقال تکنولوژی، سالن باور، «سالن ایران؛ مرزپرگهر» و سالن «جوانان، افتخار ایران زمین» نام گرفته اند که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برپا می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این سالن ها، نمایشگاه تعاملی نیز در محوطه رو باز این نمایشگاه با محورهای تجهیزات فناورانه، توان خواهان، نورپردازی، بازی های الکترونیک، کودک، پرواز بالن ها، کمپین دوچرخه، مبلمان شهری، تصاویر سه بعدی، پهبادها و ربات ها، مخترعین جوان و ورزشی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رئیس مرکز فناوری های نوین شهرداری اصفهان اضافه کرد: مسابقات ساختمان های فن آور، ایستگاه های شارژ موتور برقی و دوچرخه و همایش های شهر هوشمند، پسماند، تجارب ارزشمند، (G.I.S)، عمود پروازها و موزه های علمی شهر به همراه بازدید های ویژه مدیران، مهمانان خارجی و دانشجویان و دانش پژوهان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دارای افتتاحیه و اختتامیه بوده و تاکنون ۱۳ کشور برای به نمایش گذاشتن فناوری های خود اعلام آمادگی کرده اند که ممکن است تا زمان برگزاری این نمایشگاه به تعداد آنها افزوده شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.