سرویس: اجتماعی 11:34 - چهارشنبه 31 خرداد 1396

مدیر عامل آبفا اصفهان خبر داد:

کاهش سرانه مصرف آب اصفهان به ۱۰۰ لیتر در تابستان

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به بحران کم آبی در تابستان سال جاری مسئولان از آبفا استان اصفهان انتظار دارند سرانه مصرف آب را به ۱۰۰ لیتر در شبانه روز کاهش دهند.

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی  اظهار داشت: شرکت آبفای استان اصفهان توانست مصرف سرانه آب مسکونی را از ۱۸۹ لیتر به ازای هر نفر در روز در سال ۸۶ به ۱۵۱ لیتر در سال ۹۵ برساند.

وی بیان داشت: با توجه به بحران کم آبی در تابستان سال جاری مسئولان از آبفا استان اصفهان انتظار دارند سرانه مصرف آب را به ۱۰۰ لیتر در شبانه روز کاهش دهند درست است که رسیدن به این رقم در بازه زمانی کوتاه مشکل است اما می توان با اعمال راهکارهای فرهنگی، فنی و تعرفه ای به این رقم دست یافت.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: عبور از روش سنتی به مدرن در بخش بهره برداری تاثیر زیادی در کاهش هدررفت آب، کاهش سرانه مصرف از همه مهمتر تأمین پایدار و توزیع عادلانه آب دارد.

وی اعلام کرد: باید فعالان در این بخش با حساسیت و به کار گیری تکنولوژی نوین در صدد تغییر و تحول در حوزه بهره برداری به منظور تسهیل و گسترش خدمات پایدار به مردم باشند چراکه دیگر نمی‌توان به روش سنتی آب مورد نیاز مردم را تأمین کرد.

امینی یکی از راه های توزیع عادلانه آب را شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز دانست و عنوان کرد: کشف انشعابات غیرمجاز، شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز می تواند در توزیع عادلانه آب موثر باشد. بدین منظور برنامه ای مدون برای این مسئله عملیاتی شده است تا از مصرف نادرست آب جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب از سوی مشترکان امری ضروری است، اظهار داشت: همه مشترکان باید مصرف بهینه آب را سرلوحه کار خود قرار دهند و از مصرف نادرست پرهیز کنند به همین خاطر امسال با توجه به چالش جدی کم آبی باید مشترکان پرمصرف شناسایی شوند به گونه ای که تحت آموزش های مصرف صحیح آب از سوی مروجان مصرف بهینه قرار گیرند.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.