سرویس: اجتماعی 11:50 - چهارشنبه 31 خرداد 1396

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خبر داد

رشد 75 درصدی برخورد پلیس فتای اصفهان با مزاحمت‌های اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به برخورد قاطع این پلیس با هرگونه بداخلاقی در فضای مجازی از رشد 75 درصدی کشف پرونده مزاحمت‌های اینترنتی علیه اشخاص حقیقی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پیرامون برخی بداخلاقی‌ها در فضای مجازی اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد در این فضا برای خود آزادی عملی قائل شده و در انتشار مطالب خود به اصول و ارزش‌های اخلاقی پایبند نیستند و تشویش اذهان عمومی، افترا، سیاه نمائی و نشر اکاذیب را علیه اشخاص حقیقی انجام می‌دهند که در صورت شکایت، پلیس فتا به این‌گونه پرونده‌ها به‌عنوان یک اقدام مجرمانه با جدیت رسیدگی می‌کند.

وی بابیان اینکه پیگیری پرونده‌های بداخلاقی در فضای مجازی علیه اشخاص حقیقی نیاز به شاکی خصوصی دارد افزود: در صورت شکایت اشخاص از مطالب توهین‌آمیزی که علیه آن‌ها در فضای مجازی انتشاریافته پلیس با جدیت پرونده آن‌ها را پیگیری و عاملان آن‌ها را دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه از رشد 75 درصدی کشف و برخورد با مزاحمت‌های اینترنتی و تحویل عاملان آن‌ها به مراجع قضائی در دوماه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ مرتضوی علت وجود بداخلاقی در فضای مجازی را عدم پیگیری افراد متضرر ازاین‌گونه مطالب عنوان کرد و اظهار داشت: کاربران باید بدانند که به‌عنوان یک حق قانونی می‌توانند نسبت به مطالب توهین‌آمیز، تهمت، افترا و نشر اکاذیب و مزاحمت‌هایی که در فضای مجازی علیه آنان می‌شود پیگیری نموده و مطمئن باشند که پلیس و دستگاه قضائی نیز از آنان حمایت خواهند کرد.

وی بابیان اینکه افرادی که اقدام به انتشار این‌گونه مطالب می‌کنند از تعقیب قضائی عمل خود اطلاع ندارند اظهار داشت: در ماده 18 قانون جرائم رایانه‌ای این عمل صراحت به‌عنوان جرم شناخته‌شده و برای آن مجازات حبس و جزای نقدی تعیین گردیده و لازم است تا کاربران نسبت به اظهارات خود در فضای مجازی بیشتر دقت نمایند تا برایشان مسئولیت سازی درست نشود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.