سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:25 - چهارشنبه 31 خرداد 1396

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور:

اصفهان رکن کشاورزی ایران بوده است/ کشاورزی کشور اسلامی باید هوشمندانه باشد

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: اصفهان رکن کشاورزی ایران و چه بسا دنیا بوده است و اصفهانی‌ها افرادی بودند که کشاورزی دقیق و پردرآمد را در ایران و اکنون در دنیا داشته‌اند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا جهانسوز  در مراسم گرامیداشت بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: اصفهان رکن کشاورزی ایران و چه بسا دنیا بوده است و اصفهانی‌ها افرادی بودند که کشاورزی دقیق و پردرآمد را در ایران و اکنون در دنیا داشته‌اند، اما بسیار مایه تأثر است که در شرایط فعلی اتفاقات این‌گونه رقم خورده است.

وی افزود: مسأله حق‌آبه بسیار مهم است و مناسب نیست موضوعی که به زمان شیخ‌بهایی مربوط بوده است را فراموش کنیم و به دنبال انتقال آب از یک حوزه به حوزه دیگر باشیم؛ برای کشاورزی فراسرزمینی باید از کشاورزان استان اصفهان و یزد استفاده کرد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: یک کشور انقلابی باید کشاورزی هوشمند داشته باشد و بر اساس راهبرد و حقایق موجود فعالیت کند.

وی با بیان اینکه منکر استفاده از علوم جهانی نیستیم، خاطرنشان کرد: مبحث دیگری که باید در مفاهیم بسیج به آن توجه شود مسأله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است؛ این سند باید توسط ایرانی‌ها و با توجه به مسائل گوناگون اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و … نوشته شود.

جهانسوز ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که علم هر کجای دنیا هست باید به آن توجه شود و در این سند آورده شود، بخش دیگری که ایشان بر آن تأکید دارند این است که تمامی این موارد باید بر اساس علوم اسلامی نوشته شود.

وی عنوان کرد: قوی‌ترین تجهیزات در بحث آمایش در اختیار سازمان ماست و به این دلیل است که می‌توانیم یک راهبرد قوی برای کشاورزی که مغفول مانده است داشته باشیم؛ کشاورزی اولویت اصلی کشور است و امام راحل و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید بسیاری داشته‌اند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: کسانی که امروز اعتقادی به خودکفایی و کشاورزی ندارند، همان افرادی هستند که در زمان مدیریت آن‌ها بیشترین چاه‌های غیرمجاز حفر شده است.

وی مطرح کرد: بزرگ‌ترین خدمت اسلام در دیدگاه امام خمینی(ره) خدمت به کشاورزی است و اگر این نگاه را نداشته باشیم، نمی‌توانیم با راهکارهای معمول کشاورزی استان اصفهان را نجات دهیم؛ در بخش امنیت غذایی دچار مشکل هستیم.

جهانسوز تأکید کرد: 15 میلیارد دلار واردات در این دولت داشته‌ایم که بیشترین آمار نسبت به دولت‌های پیشین بوده است و به همین دلیل است که می‌گوییم با این سیاست‌های موجود نمی‌توانیم کشاورزی را احیا کنیم؛ راهکار اصلی این است که دیدگاه نسبت به کشاورزی باید عوض شود.

وی در ادامه بیان داشت: مناطقی که از لحاظ امنیت غذایی دچار مشکل هستند در اطراف ایران هستند و ایران هم در گذشته در این زمینه سابقه دارد؛ امنیت غذایی سه بعد دارد که بعد اول آن تولید غذا و بعد دیگر در دسترس بودن غذا و سومین بعد آن سلامتی و حلال بودن غذا است.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: اگر بحث امنیت غذایی را مطرح می‌کنیم به واسطه آن است که امنیت ملی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ در زمینه گرفتن شاخص‌ها از بالاترین پارامترهای دنیا استفاده کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه اصلی‌ترین طرح ما «همگام با کشاورزان» است، گفت: بسیج مهندسین کشاورزی آمادگی کمک‌رسانی به تأمین امنیت غذایی در جهان اسلام را دارد که بروی آن مباحث زیادی داشته‌ایم؛ توانمندی علمی و انسانی در مجامع ملی و استانی وجود دارد، پس نیازی به مستشاران خارجی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.