سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:31 - سه شنبه 30 خرداد 1396

رئیس جمعیت هلال احمر ورزنه:

لزوم واحد سیار انتقال خون در شهر ورزنه/ مسئولان علوم پزشکی، راه اندازی واحد انتقال خون شرق اصفهان را جدی بگیرند

علی اصغری گفت: در کل شرق اصفهان واحد انتقال خونی وجود ندارد و با توجه به اینکه مردم هم به این موضوع تمایل دارند نمی توان به این موضوع بی توجه بود.

رئیس جمعیت هلال احمر ورزنه در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اهمیت اهدای خون در زندگی افراد، گفت: اهدای خون یکی از سنت‌های پسندیده در فرهنگ کشور ما قلمداد می ‌شود و با توجه به تاکید کتب دینی ما به اهمیت انجام این عمل نجات‌بخش، مردم برای شرکت در این اقدام خداپسندانه گرایش زیادی دارند.

علی اصغری اظهار کرد: شرق اصفهان با تمام وسعت و بزرگی و مردمی که در همه امور خیر پیش قدم هستند واحد انتقال خون ثابتی ندارد.

وی استقبال مردم ورزنه را واحد انتقال خون سیار بسیار خوب ارزیابی و تاكيد كرد: همواره استقبال مردم ورزنه در اقدامات بشر دوستانه و به ویژه طرح جمع‌آوري فرآورده‌هاي خوني بسيار خوب و قابل تقدير بوده که متاسفانه حدود دو سال است که واحد سیار به این شهر نیامده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ورزنه در پاسخ به این سوال که درخواست و پیگیری برای این موضوع به چه صورت بوده، تصریح کرد: برای واحد سیار انتقال خون ورزنه به دلیل درخواست های مردمی پیگیری های زیادی از طرف هلال احمر و دیگر ارگان ها انجام شده ولی متاسفانه تاکنون پاسخ روشنی دریافت نکرده ایم.

اصغری در ادامه خاطر نشان کرد: در کل شرق اصفهان واحد انتقال خونی وجود ندارد و با توجه به اینکه مردم هم به این موضوع تمایل دارند نمی توان به این موضوع بی توجه بود.

وی با اشاره به این که برای یک واحد ثابت انتقال خون مکان مناسب موضوع مهمی است، اظهار کرد: ورزنه برای تامین مکان برای یک واحد انتقال خون مشکلی ندارد.

انتهای پیام/ پروانه شریفی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.