سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:04 - سه شنبه 30 خرداد 1396

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران

ریسک بالای آلودگی های میکروبی در خمیر مرغ/ برندهای معتبر سوسیس و کالباس را خریداری کنید

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بار میکروبی بیش از حد پوست مرغ، از عوارض زیانبار خمیر مرغ های حاوی این پوست های آلوده خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد، عضو هیئت علمی و رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد و کولورکتار دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: پوست مرغ با داشتن بار میکروبی بالا و چربی های مضر فراوان محلی برای تجمع بخش قابل توجهی از سموم است و به علت خطر بروز بیماریهای میکروبی ، از نظر تغذیه ای ممنوعیت مصرف دارد.
وی با اظهار تاسف از برخی روش های بسیار مضر پرورش مرغ، افزود: اخیرا برای بلوغ زودرس بسیاری از مرغ های پرورشی، مقادیر بالایی از آنتی بیوتیک ها، هور مون ها و مواد غذایی متعددی استفاده می شود که در بیشتر مواقع اغلب میکروب های مرغ به جداره پر چرب پوست آن حمله ور میشوند بنابراین پوست مرغ مهمترین منبع و بستر رشد آلودگی های هورمونی، میکروبی و از جمله باکتری خطر ناک سالمونلا به حساب می آید.

مضرات مصرف پوست مرغ را جدی بگیرید

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تاکید کرد: وجود پوست مرغ در خمیر مرغ و مصرف آن عملا تمام آلودگی، میکروبهای مقاوم به آنتی بیوتیک، ته مانده آنتی بیوتیک ها و همه سموم و چربی های کاملا مضر موجود در آن را به بدن راه می یابند .
وی با اشاره به مهمترین و خطرناکترین عوارض استفاده از خمیر مرغ حاوی مواد زائد آن در فست فود ها، گفت : فست فود ها به خودی خود ضرر هایی دارند اما در صورت ورود خمیر مرغ های آلوده به فست فود ها و حتی غذا های کبابی و گوشتی عملا دروازه های دستگاه گوارش و کبد بدن به روی چاقی، کبد چرب، مقاومت های آنتی بیوتیکی و اسهال باز می شود از این رو افراد باید از برندهای معتبر س.سیس و کالباسی که تحت نظارت های مستقیم وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند، استفاده کنند.
آگاه اظهار داشت : هم اکنون طبق ظوابط کیفی در سایر کشور ها، محصولات غذایی که حاوی خمیر مرغ و ضایعات مرغ هستند، از گردونه تولید خارج می شوند و صرف نظر از بار مالی عوارض ناشی از مصرف این مواد غذایی منسوخ و آلوده، خطر مقاومت میکروبی ناشی از آن نیز دور از انتظار نیست.
انهای پیام /خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.