اصفهان شرق

راهپیمایی روز قدس تکاملی برای عبودیت در ماه میهمانی خداست/ آماده حمایت از مظلومان جهان هستیم

کدخبر: 136267
1396/03/30 در ساعت 03:06

به گزارش اصفهان شرق، در آستانه روز جهانی قدس فرصتی مهیا شد تا تریبون آزادی با جوانان شاهتور در خصوص حمایت از مظلوم و پاسخ قاطع به برخی روشنفکران غربگرا بدهیم.

مسئول بسیج دانشگاه پیام نور اصفهان از حضور و هدف خود در روز قدس و انگیزاش در این روز با اصفهان شرق اینگونه گفت: بنده به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اصفهان هدفم از شرکت در راهپیمایی روز قدس این است که به کشور های دیگر بفهمانیم که کشور ایران همواره حامی مظلومان است و مردم کشور با هم در نابودی صهیونیست متحد هستند.

محمد جواد قدرتی دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه هر دشمن و متجاوزی بخواهد به خاک ایران نگاه کند با همین مشت های گره زده او را نابود می کنیم، اظهار کرد: به گفته ی امام خمینی(ره) روز قدس فقط روز فلسطین نیست، بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی است؛ بنابر این با تجمع گسترده احاد مردم باید در این روز خشم و نفرت خود را از مستکبرین جهان و حمایت خود از مستظعفین جهان را اعلام می کنیم.

وی افزود: روز قدس روز بیداری اسلامی است و وظیفه همه مردم شرکت در این راهپیمایی است زیرا این راهپیمایی در کشور ایران نشان از وفاداری به آرمان های امام و انقلاب و حمایت مردم از حکومت اسلامی در ایران است و به مردم جهان اعلام میکنم که به زودی زود انشالله جهان از وجود مستکبرین وزور گویان پاک خواهد شد.

بسیجی فعال با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس تکلیف دینی مسلمانان است، خاطرنشان کرد: من در این روز با صدای بلند همراه باصدای رهبرم امام خامنه ای اعلام می کنم؛ آمریکا دشمن شماره یک ایران بوده و هسته اصلی استکبار وصهیونیست در جهان آمریکا است.

غلام رضا قدرتی خبرنگار اصفهان شرق در مورد روز قدس و انگیزه شخصی اش، گفت: رویکرد انقلاب اسلامی به مسأله‌ فلسطین، رویکردی تاکتیکی و فنی نیست، بلکه ریشه در عقاید و ایدئولوژی اسلام دارد. حضرت علی(ع) در فرازی از وصیت‌نامه‌ی خود در نامه 47 نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» یعنی باید در هر زمان و مکان، نسبت به ظالم ابراز دشمنی کرده و به یاری مظلومان شتافت.

وی با اشاره به روایت دینی حمایت از مظلومان جهان، افزود: همچنین در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «هر کس فریاد استغاثه‌ی هر مظلومی (اعم از مسلمان یا غیرمسلمان) را بشنود که مسلمین را به یاری می‌طلبد، اما فریاد او را اجابت نکند، مسلمان نیست.» بنابراین با توجه به این سفارش‌ها نمی‌توان مسأله‌ی فلسطین را که مدت‌هاست تحت ظلم رژیم صهیونیستی واقع شده، موضوعی تاکتیکی عنوان کرد، بلکه کاملا با اعتقادات و ارزش‌های دینی گره خورده است.

خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور تاکید کرد: حتی اگر جنبه‌ دینی قضیه را هم در نظر نگیریم، از «جنبه‌ی انسانی» باید با حضور خودمان به فریاد مردم مظلوم فلسطین و کشورهای زیرظلم برسیم و بی‌تردید همه‌ ما به اصولی انسانی پای‌بندیم که مهم‌ترین آنها حفظ جان آدمیان در هر شرایط است.

وی با بیان اینکه روز قدس روز نابودی دشمنان اسلام و مسلمین بوده و هست روزی که لرزه در بدن دشمنان می اندازد، گفت: من به نوبه خود در این روز مقدس شرکت میکنم و از همه مردم خواهش میکنم که با حضور خود به دشمنان بفهمانند که ما مردم مسلمان همیشه در صحنه اماده ایم و با شعارهای کوبنده خود نسل ضد انقلاب و داعشی را از روی کره زمین پاک می کنیم.

 

جواد زورمندی دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزش دانشگاه کاشان در مورد حضورش درروز قدس اینگونه گفت: روز قدس به عنوان یادگاری ارزشمند از سوی امام راحل در حمایت‌ از مردم مظلوم فلسطین و در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست است که لازم است هر ساله هرچه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر با حضور شايسته تك تك مسلمان نيكوكار و انسان دوست برگزار گردد.

وی با اشاره به علل و اهداف این حضور و تحقیق شخصی در این رابطه خاطرنشان کرد:

  • طبق فرموده حضرت علی (ع) باید  در هر زمان و مکان، نسبت به ظالم ابراز دشمنی کرده و به یاری مظلومان شتافت. بنابراین با توجه به سفارش‌ حضرت علی مسأله‌ی فلسطین که مدت‌هاست تحت ظلم رژیم صهیونیستی واقع شده، در اعتقادات و ارزش‌های دینی ما گره خورده است.
  • حفظ جان انسان‌های بی‌دفاع و غیرنظامیان، حتی در شرایط جنگی، یکی از اولویت‌ها شمرده می‌شود و در همه‌ی فرهنگ‌ها و تمدن‌های قدیم و جدید، شکستن این حریم، جرم و جنایتی نابخشودنی است.
  • نظام جمهورى اسلامى ایران براى دفاع از منافع خود و امت اسلامى، گسترش روابط با همه‏‌ى کشورهاى جهان و به‏‌ویژه جهان اسلام را در دستور کار خود دارد و باید با حمایت از ملت‏‌هاى مسلمان و مظلوم، عمق استراتژیک خود در جهان اسلام و ملت‏‌هاى مسلمان را حفظ کند.
  •  شرکت در راهپیمایی روز قدس می‌تواند پشتوانه‌ی مردمی نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی باشد برای دفع تروریسم در کیلومترها دورتر از مرز ایران، تا مانع از رخ دادن چنین صحنه‌هایی در داخل کشور شود.

این دانشجوی بسیجی با اشاره به اینکه صدای همه ما در روز قدس صدای وحدت مسلمانان و حمایت از مردم آواره فلسطین خواهد بود، تصریح کرد: با شرکت در این روز مهم حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می کنیم و صدای حمایت خود را به گوش آن ها می رسانیم.

انتهای پیام/ غلامرضا قدرتی