اصفهان شرق

اصفهان در هیچ یک از آسیب های اجتماعی رتبه اول را ندارد

کدخبر: 136214
1396/03/29 در ساعت 18:00

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان، اظهار داشت: طرح جامع سلامت این استان تدوین شده و با تصویب آن در ریل اجرا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بیماری های قلب و عروق، حوادث عمومی و غیر عمومی، بیماری های روانی، سرطان ها و سلامت مادر و نوزاد از اولویت های پیش بینی شده در این طرح است.

استاندار اصفهان بر لزوم تهیه برنامه های اجرایی، زمانبندی و نظارتی بر اجرای طرح مذکور توسط دستگاه های مرتبط تأکید و تصریح کرد: لازم است هر ۶ ماه یک بار گزارش دستگاه های پیگیر در این پیوند ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اطلس جامع بیماری های غیرواگیردار کشور که سال گذشته در حضور رئیس جمهوری رونمایی و سپس اطلس استانی آن برای اجرا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد، افزود: ما این اطلس را باید مبنای فعالیت های خود قرار دهیم.

زرگرپور تاکید کرد: باید در تحقق مفاد اطلس سلامت استان، مبانی نقشه جامع سلامت مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با انتقاد از اینکه برخی افراد در استان بیشتر به نداشته ها توجه می کنند تا داشته ها، گفت: اصفهان در هیچ یک از آسیب های اجتماعی، رتبه اول را ندارد و آماری که از سوی افراد اعلام می شود باید مستندات لازم را داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم تهیه گزارش پیوست سلامت قبل از اجرای طرح های بزرگ توسعه گفت: در دو دهه گذشته در اجرای طرح های بزرگ، در ابتدا توجیه اقتصادی، سپس پیوست اجتماعی و در ادامه لزوم دارا بودن پیوست زیست محیطی و پیوست فرهنگی و در این اواخر پیوست رسانه ای مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به گزارش دبیرخانه ملی پیوست سلامت گفت: پیوست سلامت عامل پیشگیرانه است و نوعی آینده نگری و فرهنگ سازی در حوزه سلامت به شمار می رود.

انتهای پیام/مهر