سرویس: خواندنی 11:54 - دوشنبه 29 خرداد 1396

بر اساس مطالب علمی پزشکی؛

هشدار، مصرف بی رویه این سبزیجات برای شما ضرر دارد

سبریجات با وجود خواص فراوانی که دارند، اما مصرف بیش از حد آنها می تواند سلامتی را به خطر اندازد.

به گزارش اصفهان شرق، مصرف روزانه سبزیجات ضامن سلامتی افراد است، همچنین استفاده از سبزیجات از بروز بیماری هایی مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی پیشگیری می‌کند.

همه ما به کودکانمان توصیه می کنیم که سبزیجات بخورند و گاهی به طور مثال بروکلی پخته شده را به آنها می‌دهیم، امروز در اکثر مطالب علمی پزشکی نیز مطالعه می‌کنید که روزانه باید چندین واحد میوه و سبزیجات مصرف شود.

 شکی نیست که سبزیجات سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند اما شرایط بدنی افراد با هم متفاوت است و قرار نیست هر ماده غذایی برای همه مفید باشد؛ در واقع گاهی یک ماده غذایی که برای خیلی از افراد مفید و تقویت کننده بدن است که گاهی ممکن است برای عده ای دیگر دردسرساز شود یا اینکه استفاده افراطی از آنها مشکلاتی ایجاد کند.

سبزیجات نشاسته ای
این سبزیجات شامل سیب زمینی، نخود فرنگی، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین هستند و به خاطر مقادیر بالای ویتامین و فیبر به مصرف شدگان توصیه می‌شود که به میزان متعادل این سبزیجات را مورد استفاده قراردهند.

سبزیجات تاجریزی
موادی مانند بادمجان، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی جز این دسته از سبزیجات به حساب می آیند؛ مصرف این سبزیجات باعث التهاب بدن می شود و در دراز مدت باعث ایجاد مسائل گوارشی، مشکلات بیخوابی، درد مفاصل، پیری زودرس و بیماری های مزمن می شوند.
اسفناج
اسفناج حاوی میزان بالایی ویتامین A و C بوده و خواص آنتی اکسیدانی دارد؛ بنابراین برای بدن لازم است البته به شرطی که از انواع ارگانیک و طبیعی آن ها استفاده شود و با مصرف اسفناج غیرارگانیک میزان زیادی نیز بقایای آفت کش ها وارد بدن می شود.
سبزیجات کنسروی
درست است که در نبود سبزیجات تازه می توان به انواع کنسروی آنها رجوع کرد، اما واقعیت این است که سبزیجات داخل قوطی از نظر ویتامین فقیر بوده و در عوض تا دلتان بخواهد نمک، قند و مواد نگهدارنده دارند.
بهتر است تا حد امکان از این نوع سبزیجات دور باشید و در صورت استفاده نیز از انواعی که روی برچسب شان «فاقد نمک» قید شده است انتخاب کنید.
انتهای پیام/خرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.