اصفهان شرق

پذیرش ۳۴۹ کودک کار در بهزیستی اصفهان در سال ۹۵/ افزایش کودکان کار ایرانی در اصفهان

کدخبر: 136151
1396/03/28 در ساعت 18:08

به گزارش اصفهان شرق، مرضیه فرشاد اظهار کرد: در سال ۹۵ مرکز کودکان خیابانی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان حدود ۳۴۹ نفر پذیرش داشته است که از این تعداد ۷۸ درصد پسر و ۱۳ درصد آن‌ها دختر بودند.

وی با بیان اینکه هم‌چنین از بین این ۳۴۹ نفر، ۴۰ درصد کودکان ایرانی و ۶۰ درصد اتباع خارجی بودند، افزود: تعداد این کودکان در اصفهان با توجه به اینکه کلان‌شهر است، آن قدر تعداد زیاد نیست، گرچه همه آرزو داریم تا این تعداد کم هم وجود نداشته باشد.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در کنار اداره‌کل بهزیستی مؤسساتی مردم نهاد در خصوص کودکان کار و خیابانی مرکز کودکان خیابانی بهزیستی استان اصفهان را همراهی می‌کنند.

وی تأکید کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور کودکان در خیابان رسالت اصلی مؤسسات مردم نهاد در خصوص کودکان کار هستند.

فرشاد ادامه داد: اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان به کمک مؤسسات مردم نهاد در تلاش است تا عوارض ناشی از حضور کودک در خیابان را به حداقل برساند که هم کودک ساعت کمتری را در خیابان باشد و هم حضورش در خیابان باعث کاهش بسیاری از سوءاستفاده‌ها شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد کودکان کار شامل ۱۲۸ پسر و ۲۸ دختر بود و این تعداد پارسال به ۳۰۵ پسر و ۴۴ دختر رسید، اذعان کرد: در سال ۹۴، ۳۸ درصد کودکان کار ایرانی و ۶۲ درصد اتباع خارجی بودند، اما پارسال، ۳۹ درصد این کودکان ایرانی و ۶۱ درصد اتباع خارجی بودند.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کاهش تعداد کودکان کار مشارکت‌های جمعی را می‌طلبد و همه مردم باید دست به دست دهند تا کمک‌های مربوط به کودکان کار به یک مکان متمرکز شود تا آن مرکز به طور تخصصی این مسأله را هدایت کند.

وی ادامه داد: ممکن است کودکی که در خیابان کار می‌کند، پدرش در خانه مریض باشد و نتواند معیشت خود را تأمین کند و کودکش برای امرار معاش به سرکار آید.

فرشاد با تأکید بر اینکه کمک‌های ما بهتر است که خانواده محور باشند، اضافه کرد: اگر بتوانیم به طور تخصصی محور خود را برای کاهش کودکان کار به روی حمایت از خانواده‌های این کودکان بگذاریم مشکلات زیادی حل خواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد به عنوان کمک دست بهزیستی استفاده کنیم که این امر باعث می‌شود، هم حضور کودکان کمتر شود و هم حداقل آسیب‌ها به آنان وارد شود.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بیشتر کودکان کار بین اواخر مقاطع ابتدایی و اویل دوره متوسطه اول هستند، هم‌چنین تعداد کودکان کار در مقطع متوسطه دوم کمترین میزان این کودکان را به خود در کلان‌شهر اصفهان اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: بقا و حفظ یک جامعه بستگی به کودکان آن جامعه دارند و یک جامعه در صورتی می‌تواند رشد داشته باشد که کودکانش دوران سلامتی خود را به خوبی طی کرده باشند.

فرشاد ابراز کرد: اگر کودکان دوره کودکی خود را با سلامت کامل پشت سر بگذراند، می‌توانند به لحاظ اجتماعی، تحصیلی، حرفه‌ای و غیره موفق باشند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم به دورانی دست پیدا کنیم که کودکان ما همه کودکی خود را بدون آسیب و با سلامت کامل پشت سر گذاشته باشند تا بتوانند به حفظ و بقای جامعه کمک کرده و لطمه نزنند.

انتهای پیام/فارس