سرویس: اخبار شهرستان » ورزنه 08:00 - یکشنبه 28 خرداد 1396

با پیگیری های مسئولان و نمایندگان مجلس؛

عملیات اجرایی بیمارستان ورزنه پس از 2 سال از سرگرفته می شود

در حالیکه عملیات اجرایی بیمارستان ورزنه در شرق اصفهان حدود 2 سال متوقف مانده بود، اعتباری برای ادامه احداث آن در سالجاری تخصیص یافته و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با پیگیری مراحل مناقصه آن در صدد از سرگیری عملیات اجرایی آن است.

به گزارش اصفهان  شرق، عملیات اجرایی احداث بیمارستان ورزنه در شرق اصفهان از سال 93 آغاز شد اما کار احداث آن در سال های 94 و 95 متوقف ماند تا اینکه امسال با پیگیری های مسئولان و نمایندگان مجلس، اعتباری برای آن در نظر گرفته شده و کارهای مربوط به مناقصه آن در حال اجراست.
این بیمارستان دارای 32 تخت بستری است و محدوده شرق شهرستان اصفهان را پوشش خواهد داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه امسال برای این بیمارستان ردیف اعتباری را در نظر گرفته که امید است هرچه زودتر پرداخت شود.
علیرضا یوسفی افزود: جدا از این اقدام ها خود دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز پیگیر ادامه عملیات اجرایی این بیمارستان و برگزاری مناقصه برای ادامه کار آن بوده است.
وی با بیان اینکه کار احداث بیمارستان ورزنه از سال 93 آغاز شد اما در سال های 94و 95 کار آن متوقف مانده بود، اظهار کرد: مراحل سفت کاری این بیمارستان انجام شده و اکنون باید برای مراحل نازک کاری آن مناقصه برگزار شود.
یوسفی با تاکید بر اینکه تکمیل و تجهیز این بیمارستان در قالب طرح تحول نظام سلامت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد، گفت: این بیمارستان نیز جهت رفاه بیشتر مردم شرق اصفهان ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بیمارستان هایی که در شهرستان ها و شهرها کوچک استان فعال هستند، بار مالی زیادی را به دولت تحمیل می کند، تصریح کرد: در برخی شهرها میزان اشغال تخت های بیمارستانی تا 16 درصد است اما این بیمارستان ها برای رفاه مردم و با یارانه دولتی فعال نگه داشته می شود.
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود دو سوم بیمارستان های این استان از این نوع بیمارستان ها هستند اما فعال نگه داشتن آنها به منظور خدمات رسانی، تامین رفاه بیشتر مردم و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهای بزرگ، امری اجتناب ناپذیر است.
یوسفی درباره مرکز بهداشت ورزنه نیز توضیح داد: نوسازی و بهسازی این مرکز در برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار دارد اما قول مساعد داده شده است و در صورت تعیین و معرفی یک زمین و مکان جدید برای آن، ساختمان جدیدی برای آن احداث می شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز با اشاره به موافقت تخصیص بودجه برای تکمیل ساخت بیمارستان ورزنه، گفته است: طبق هماهنگی های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شده تا کارهای مربوط به این بیمارستان سریع انجام شود.
‘ حیدر علی عابدی ‘ اظهار امیدواری کرده است که بیمارستان ورزنه تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این بیمارستان می تواند شرق اصفهان را تا فاصله 30 تا 40 کیلومتر از شهر ورزنه پوشش دهد و پذیرش آن بیشتر از شهر ورزنه و بخش بن رود خواهد بود.
ورزنه، شهری از توابع بخش بن‌رود در شهرستان اصفهان با حدود 14هزار تن جمعیت است و در فاصله 110 کیلومتری کلانشهر اصفهان قرار دارد.
این شهر در نزدیکی تالاب بین‌المللی گاوخونی واقع شده و شغل بیشتر مردم آن کشاورزی است.

انتهای پیام/ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.