سرویس: اقتصادی 17:00 - شنبه 27 خرداد 1396

تعادل تولید و توزیع مرغ در اصفهان؛

کاهش قیمت‌ مرغ ناشی از جوجه‌ریزی‌های اخیر بود/نرخ ۷۲۰۰ تومانی مرغ در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به انجام بیش از ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در اصفهان،تولید محصولات با کیفیت شده و وضعیت تولید و توزیع مرغ به قیمت متعادل رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین افیونی با اشاره به اینکه در زمینه پرورش طیور، توسعه کیفی در دستور کار قرار گرفته و توسعه کمی مدنظر نیست، افزود: وزیر جهاد کشاورزی همواره بر موضوع زنجیره تولید تاکید دارند زیرا تنها راه نجات تولید، تکمیل این زنجیره است، در همین خصوص اقدامات خوبی در استان اصفهان شکل گرفت به گونه‌ای که تا دو ماه آینده شاهد افتتاح زنجیره تولید شیر در استان خواهیم بود.

وی بیان داشت: در زمینه زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ نیز اقدامات خوبی شکل گرفته و اقدامات کارشناسی برای شناسایی شهرستان‌های مستعد در زمینه تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز نیز ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: بعد از برهه‌ای که به دلیل شیوع آنفولانزا از جوجه‌ریزی در سطح استان ممانعت شد، با جوجه‌ریزی مناسب و ورود مرغ تولیدی حاصل از این جوجه‌ریزی‌ها به بازار شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار این محصول هستیم.

وی تاکید کرد: علاوه بر این نیز، شرکت پشتیبانی امور دام، خرید تضمینی مرغ را آغاز کرده است و خوشبختانه از چند روز گذشته صادرات گوشت مرغ نیز مجددا آغاز خواهد شد.

در حال حاضر گوشت مرغ گرم در بازارهای کوثر به قیمت ۶۳۵۰ تومان و در خرده فروشی‌ها سراسر شهر اصفهان تا ۷۲۰۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین بر اساس اطلاع‌رسانی قبلی و با توجه به بیش از ۱۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده در استان که منجر به تولید محصولات با کیفیت شده است، وضعیت تولید و توزیع مرغ به قیمت متعادل رسیده است. در حال حاضر قسمتی از تولید مازاد استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال خرید و ذخیره‌سازی است. مرغ منجمد با کیفیت بالا نیز به میزان کافی برای استفاده شهروندان با قیمت مصوب در حال توزیع است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت بازار شیر و لبنیات نیز گفت: با انجام اقدامات کارشناسی، وضعیت خرید شیر در سال جاری بهبود پیدا کرد و بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات لبنی در سال ۹۵ صادر شد، در حقیقت در صورتی که نگاه ویژه‌تری به موضوع صادرات در بخش محصولات لبنی ایجاد شود بسیاری از مشکلات این بخش مرتفع می‌شود.

افیونی همچنین با اشاره به موضوع نهاده‌ها، تصریح کرد: شاهد افزایش قیمت در برخی نهاده ها بودیم که با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب این قیمت‌ها تعدیل شد و در حال بازگشت به نرخ معمول خود هستند.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.