سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:08 - شنبه 27 خرداد 1396

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

تجهیزبیش از یکصد هزارهکتار اراضی اصفهان به سامانه‌ نوین آبیاری

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از یکصد هزار هکتار از اراضی استان اصفهان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش اصفهان شرق، احمد صفی اظهار داشت:‌ طی سال‌های خشکسالی، علیرغم کاهش شدید منابع آبی، خسارات خشکسالی روند کاهشی داشته است که این نشان دهنده اقدامات گسترده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی بیان داشت: اقدامات کشاورزی از جمله در امور زیربنایی، تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و تغییرات الگوی کشت است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در این راستا بیش از یکصد هزار هکتار اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: روند کاهش خسارات و مدیریت مخاطرات طبیعی، نیاز به تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های مختلف در سطح استان است.

صفی با اشاره به اینکه مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی به صورت ساختارمند شکل گرفته و همین موضوع باعث کاهش مخاطرات بخش کشاورزی شده است، گفت: موضوع رعایت الگوی کشت با توجه به شرایط استان از اولویت‌ها است زیرا ضروری است بر اساس آمایش سرزمین در این بخش حرکت کرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب نیز اقدامات خوبی انجام داده که از آن جمله می‌توان به توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کشت‌های گلخانه‌ای اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه خواستار گسترش اطلاع‌رسانی در زمینه مدیریت بحران شد و عنوان کرد: با توجه به اینکه هوشیاری و دقت عمل بالا از مبانی مدیریت بحران است لذا نیاز است برای بحران‌های مختلف، راهکارهای مختلف پیش‌بینی شود و در سطح استانی و شهرستانی، سناریوهای لازم در مراحل پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و بازتوانی با توجه به امکانات و تجهیزات آماده شود.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.