سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 13:09 - شنبه 27 خرداد 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

رئیس جمهور هنوز از فضای انتخابات خارج نشده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور هنوز از فضای انتخابات خارج نشده است، گفت: تمام ابزارهای حکومتی در انتخابات از رئیس جمهور مستقر حمایت می‌کرد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر شامگاه جمعه در مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسان استان اصفهان با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین بار به مردم و مسئولان توصیه کردند که تاریخ صدر اسلام را چندین بار با دقت بخوانید، اظهار داشت: سیره ائمه(ع) در تاریخ است و عده‌ای خوششان نمی‌آید که به تاریخ بپردازیم.

وی افزود: برخی افراد در همین راستا به دنبال سکولاریسم و اندیشه حکومت غیر دینی بودند یک نفر از همین افراد که اکنون خارج از کشور رفته و دیگر از صحنه خارج شده می‌گفت به تاریخ چه‌کار داریم و باید به حال بپردازیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک زمانی مردم بیعت می‌کنند و حق در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد و یک زمانی نیز بیعت نمی‌کنند، همانند دوره امام حسن(ع) که مجبور به صلح شد، مشروعیت و حقانیت ولایت امیرالمومنین (ع) از ولایت خدا و رسول (ص) است و رای یا بیعت مردم مقبولیت می‌آورد و ولی را در پذیرش حکومت مبسوط الید می‌کند، بنابراین استناد به یک بخشی از تاریخ بدون قبل و بعد آن اگر سوءاستفاده نباشد غفلت و کوتاهی است.

وی پیرامون مسائل سیاسی داخلی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دوران پس از انتخابات و تشکیل دولت دوازدهم و شوراهای جدید به سر می‌بریم.

فولادگر با اشاره به اینکه در مورد تحلیل انتخابات باید به چند نکته توجه کنیم، بیان کرد: در مناطق مرکزی، شهرهای مذهبی‌تر، شهرهای متوسط و کوچک آرای حجت الاسلام رئیسی بیشتر بوده و در کلان‌شهرها، تهران به‌جز قم و مشهد، شهرهای مرزی آرای حجت الاسلام روحانی بیشتر بوده است، این ختلاف حدود 8 میلیونی نیز بیشتر مربوط به همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه رأی رئیسی در 170 شهرستان بیشتر از روحانی بوده است، گفت: در مناطق 1 تا 4 که شمال شهر تهران بوده امسال بیش از 80 درصد مشارکت در انتخابات داشتند که پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است حتی در جایی نیز 90 درصد مشارکت داشته‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناطق جنوب و محروم تهران امسال بالغ بر 50 تا 70 درصد مشارکت داشتند که از دوره‌های قبل پایین‌تر بوده است، در شورای شهر تهران سال 92 بالغ بر 2.3 میلیون نفر و در سال 96 بالغ بر 3.3 میلیون نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه آرای اصول‌گرایان در انتخابات 96 کمتر نشده است، تصریح کرد: در همین راستا آرای اصلاح‌طلبان نسبت به دوره گذشته 2 برابر شده است.

جریان رقیب برای رأی به هر روشی متوسل شدند

فولادگر با اشاره به تحلیل خود از نتایج انتخابات 96 خاطرنشان کرد:  بنابراین اصول‌گرایان و جریان‌های انقلابی باید برای جذب آرای خاکستری و خاموش بیشتر تلاش کنند، در این دوره از یک سری مناطق محروم‌تر تهران غافل شدند.

وی با بیان اینکه نکته دیگر انتخابات این بود که شهرهای مذهبی‌تر بازهم جهت‌گیری خودشان را دنبال کردند، بیان کرد: متاسفانه جریان رقیب برای رأی آوردن به هر روشی متوسل شدند اما نیروهای انقلابی و حجت الاسلام رئیسی این کار را نکردند، حتی در این راستا در برخی موارد خط قرمزهای نظام را نیز زیر سئوال بردند که این امر در ذهن مردم و تاریخ همیشه باقی خواهد ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه مقام معظم رهبری از انتخابات مدنظرشان بود مشارکت حداکثری بود تا رأی نظام بالا برود ایشان گفتند اینکه می‌گویند اگر مردم باید پای صندوق‌های رأی بروند فلانی برنده می‌شود خوب شما هم کاری کنید تا شما رأی بیاورید، این مشارکت مردم در انتخابات برای نظام ارزشمند بود.

حمایت تمام ابزارهای حکومتی از رئیس جمهور مستقر

وی با بیان اینکه تمام ابزارهای حکومتی از رئیس جمهور مستقر حمایت می‌کرد، افزود: این امر بی‌سابقه بود که دستگاه‌های اجرایی بی‌پروا و عریان سخنرانی و حمایت می‌کردند و بی‌طرفی‌شان را نقض کردند (به ویژه دستگاه دیپلماسی).

فولادگر با اشاره به اینکه علت اصلی موفقیت اصلاح‌طلبان در این انتخابات رقیب‌هراسی، نقض بی‌طرفی، فضای سنگین رسانه‌ای علیه رقیب و غیره بود، تصریح کرد: در این راستا به‌گونه‌ای به مردم القا می‌کردند که اگر جریان رقیب رأی بیاورد دوباره تحریم‌ها بازخواهد گشت و با دنیا وارد جنگ می‌شویم و غیره، بنابراین با این حساب 16 میلیون رأی بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه رأی بالاتر رئیسی در 9 استان و 170 شهرستان نشان می‌دهد که مجلس بعدی اصول‌گرا خواهد بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در دولت بعدی شاهد استقرار دولت اصول‌گرا باشیم، البته این گردش از اوایل انقلاب بوده است.

رئیس جمهور هنوز از فضای انتخابات خارج نشده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر پایان یافتن انتخابات و  لزوم خارج شدن از فضای انتخابات بیان کرد: معتقدم مخاطب این صحبت‌های رئیس جمهور بیشتر خود ایشان است که هنوز عباراتی به کار می‌برند که نشان از خارج نشدن ایشان از فضای انتخابات دارد.

وی گفت: دامن زدن به ایجاد حاکمیت دوگانه در کشور خواسته اصلی بیگانگان است و مقام معظم رهبری نیز در این راستا با صراحت و آرامش نکاتی کوتاه را در این رابطه بیان کردند و گفتند سال 59 این اتفاق افتاد که فضای خوبی حاکم نبود.

فولادگر با اشاره به شبکه‌های مجازی افزود: مقام معظم رهبری در این راستا گفتند شبکه‌های مجازی یک تهدید و 2 فرصت هستند.

وی پیرامون سیاست خارجی تصریح کرد: تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه کشورمان نشان از اوج خباثت آمریکایی‌ها دارد و نشان داد که آمریکا تغییری نکرده است، درهمین راستا تحریم‌های جدید سنا بسیار گسترده است به‌گونه‌ای که تحریم‌های ثانویه آن تنها شامل ایران نیست بلکه هر شرکتی که با کشورمان قرارداد ببندند شامل تحریم آمریکا می‌شود.

تحریم‌های جدید سنای آمریکا نقض صریح برجام است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته برخی از افراد سپاه پاسداران و سپاه قدس شامل این تحریم‌ها بودند، خاطرنشان کرد: در تحریم‌های جدید تمام سپاه پاسداران و برخی از دستگاه‌های اجرایی شامل این تحریم‌ها می‌شود، این تحریم‌ها نقض صریح برجام است و چون دو سوم سنا به آن رأی داده‌اند دیگر وتوی رئیس جمهور نیز تاثیری در آن ندارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اتفاقات اخیر کشورمان تنها با اروپا طرف است، بیان کرد: در این راستا کشورمان باید تصمیم خود را اتخاذ کند و اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخلی و عدم نگاه به خارج از کشور را مدنظر خود قرار دهیم.

فولادگر با بیان اینکه ترامپ با سفر خود به خلیج فارس به دنبال ایجاد یک ناتوی عربی بود، گفت: ترامپ همچنین حزب‌الله و حماس را تروریست خوانده بود که اتفاقات قطر پیش آمد، در این راستا اختلاف با قطر به چند سال پیش در مصر، برخی اتفاقات در ترکیه و قرارداد چند میلیارد دلاری برمی‌گردد، بنابراین در سیاست خارجی کشور باید بسیار مراقب باشیم.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور افزود: دولت باید ببیند که چه برنامه‌هایی از سال 92 خود را در حوزه اقتصاد اجرا و چه برنامه‌هایی را اجرا نکرده است،  دولت عملاً برنامه محوری را زیرپا گذاشته است، وابستگی به نفت نیز افزایش پیدا کرده است. در بحث اشتغال مشاور محترم اقتصادی رئیس‌جمهور در مجلس اعلام کردند که برای تحقق رشد 8 درصدی دستیابی به یک میلیون شغل در سال اجتناب ناپذیر است پس چرا در ایام انتخابات منتقدین را که همین سخن را گفتند به شعار زدگی و پوپولیسم متهم کردید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که دولت تاکید بر حفظ صندوق توسعه ملی دارد از آن برداشت می‌کند، اخیراً نیز لایحه دو فوریتی برای تفکیک وزارت‌خانه‌ها به مجلس ارائه کرد که خوشبختانه مجلس با دو فوریتی مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه دولت در 2 سال نخست خود در تورم خوب عمل کرد ولی 2 سال دوم به دلیل رکود حاکم در جامعه تورم پایین بود، خاطرنشان کرد: بنابراین در حال حاضر باید منتظر افزایش تورم در جامعه باشیم.

اولویت دولت پخش “ربنا” از صدا و سیما شده است

فولادگر با اشاره به اینکه باید دولت ببیند چه مسائلی در اولویت قرار دارد، بیان کرد: متاسفانه اولویت برای دولت پخش “ربنا” از صدا و سیما شده است.

وی گفت: در صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر “آتش به اختیار” طرف مقابل بد تعبیر کرده است و منظور این بوده که وقتی مسئولان وظایف خودشان را انجام نمی‌دهند مردم از طریق قانون به وظیفه خود عمل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها به ویژه سیاسی راه نجات کشور پیروی از مقام معظم رهبری است، افزود: دولت در این راستا تنها مجری است، قصد نداریم دولت مستقر را به چاه بیندازیم بلکه همه باید دست به دست دهیم، دست دولت را بگیریم و بر دولت نظارت و کمک کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.