سرویس: اجتماعی 09:25 - شنبه 27 خرداد 1396

رئیس سازمان زندان‌ها

فراخوان ماه عسل، 500 زندانی را تاکنون آزاد کرد / کمک 3.5 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان فاقد سابقه

رئیس سازمان زندان‌ها از آزادی یک هزار زندانی فاقد سابقه تا پایان ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: باکمک خیرین و نیکوکاران طی فراخوان چند روز گذشته برنامه ماه عسل تا کنون شرایط آزادی ۵۰۰ زندانی نیازمند از این تعداد زندانی فراهم شده است.

به گزارش اصفهان شرق، اصغر جهانگیر از آزادی یک هزار زندانی فاقد سابقه تا پایان ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: باکمک خیرین و نیکوکاران طی فراخوان چند روز گذشته ماه عسل تا کنون شرایط آزادی ۵۰۰ زندانی نیازمند از این این تعداد زندانی از زندان‌ها فراهم شده است.
وی اظهار داشت: خیرین با کمک3.5 میلیارد تومانی به آزادسازی زندانیان کمک و ثابت کردند که در انجام کارهای بزرگ در راستای نوع دوستی و حمایت از هموطنان آمادگی دارند.
رئیس سازمان زندان‌ها درادامه افزود: این مبلغ تا به امروز توسط سازمان زندان‌ها دریافت شده است و تا آخروقت روز چهارشنبه موفق شده ایم شرایط آزادی ۵۰۰ زندانی را فراهم کنیم.
این مقام قضایی اظهارداشت: از این تعداد زندانی که اکثر آنان متاهل هستند، ۸۰ نفر دارای ۳ فرزند و بیشتر و ۷۰ نفر دارای ۲ فرزند بودند که اغلب آنان در سنین کودکی به سر می‌برند این‌ها زندانیان مالی هستند که ممکن است جرمی هم داشته باشند، اما جرائم آنان سبک است و خاص نیست.
جهانگیر تصریح کرد: اغلب این زندانیان محکوم به ردمال هستند که، چون توانایی پرداخت آن را نداشته اند مدت‌ها در زندان تحمل کیفر می‌کردند که هزینه‌های اجتماعی، خانوادگی و سازمانی ایجاب می‌کند شرایط آزادی این دسته از زندانیانی که اصلاح شده بودند و شرایط بازگشت به جامعه را داشتند و فاقد سابقه بودند از زندان‌ها فراهم شود.
رئیس سازمان زندان‌ها همچنین گفت: پیش بینی می‌کنیم با روند کمک‌های خیرین این تعداد آزادی تا دو برابر افزایش یابد.
وی افزود: بیش از ۷ هزار زندانی مشمول این شرایط و به خاطر گرفتاری مالی در زندان هستند که می‌توان به آن‌ها کمک کرد.
انتهای پیام/میزان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.