اصفهان شرق

تولید ۶.۵ درصد محصولات کشاورزی کشور در اصفهان/ پرورش ۲۰ گونه بذر گندم در مرکز تحقیقات جهادکشاورزی استان

کدخبر: 136063
1396/03/27 در ساعت 11:50

به گزارش اصفهان شرق، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: با عنایت بارش از سوی خداوند سبحان آدمی توانست به کشت و کشاورزی بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کوچکزاد با بیان اینکه هفته جهادکشاورزی از بیست و یکم تا بیست و هفتم خردادماه است گفت: این نهاد انقلابی به فرمان امام خمینی در سال 58 شکل گرفت و مایه خدمت رسانی به امت حزب الله شد.

وی با بیان اینکه تقریبا 3 درصد زمین های کشاورزی کل کشور در اصفهان قرار دارد خاطرنشان کرد: با این وضعیت 6.5 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اصفهان  تولید می شود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خشکسالی های متوالی در استان اصفهان، اطهار کرد: با استفاده از سیستم های مکانیزه آبیاری استان اصفهان تواتسته ایم جایگاه قابل قبولی در زمینه کشاورزی داشته باشیم.

حجت الاسلام کوچکزاد تاکید کرد: با چنگ و دندان و با انتقال آب به وسیله تانکرها از خشک شدن درختان جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با تولید 14 میلیون تن گندم، کشور در این محصول استراتژیک خودکفا شد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مرکز تحقیقاتی جهادکشاورزی استان گفت: بیش از 20 گونه بذر گندم در اصفهان تولید شده است که براساس اقلیم مختلف نوع متفاوت استفاده میشود.

وی گفت: کشاورز نمونه ما در فریدن با کشت دیم توانسته چهارتن گندم در هکتار برداشت کند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به برخی اقدامات خوب در عرصه بیابان زدایی به دست اداره منابع طبیعی گفت: اگر این اقدامات نمیشد با یک طوفان اصفهان به زیر خاک رفته و شرایط زندگی کم کم از بین می رفت.

حجت الاسلام کوچکزاد تاکید کرد: استان اصفهان رتبه اول ایثارگری را در سطح جهادکشاورزی کشور دارد.

وی کشاورزی را یکی از عوامل اقتدار ملی بیان و تصریح کرد: اگر روزی تحریم های دشمنان مانع ورود مواد غذایی به کشور شد باید آنقدر توانمند شده باشیم که نیازی به آنها نداشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان بابیان اینکه 16 درصد جمعیت استان روستایی هستند گفت : 11.3 درصد از این درصد در بخش کشاورزی استان فعال هستند.

حجت الاسلام کوچکزاد اظهار کرد: استان اصفهان در تولید انواع محصولات کشاورزی و صیفی جات در رتبه های اول تا سوم کشور قرار دارد.
انتهای پیام/دانا