سرویس: اخبار شهرستان 14:14 - جمعه 26 خرداد 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

مسئولان به مساله برجام و نقض تعهدات غربی ها بیشتر توجه کنند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: برجام یک معاهده بین ایران وکشورهای 1+5 بود که متاسفانه آمریکا وهمپیمانانش با تصویب تحریم های جدید بر علیه ایران ان را نقض نمودند که رهبر معظم انقلاب از مسئولین خواستند که در این مسئله دقت بیشتری نمایند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهارداشت: تقوی یعنی حذر کردن از شیطانی که انسان ها را آلوده می کند ویکی از مفاهیم تقوی خود کنترلی وخود مراقبی از اعمال ورفتار می باشد.

وی به  صفات وابعاد شخصیتی امیرالمومنین اشاره و خاطرنشان کردند: فقط اهلبیت عصمت وطهارت صفات وابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) را می دانند وآنها به مقام او اشراف دارند ولی در نظر علمای غیر مسلمان وقتی می نگریم می بینیم شخصیت این امام همام چقدر والا وبالا است که جرج جرداق مسیحی در وصف امیرالمومنین می گوید اگر بگویم ایشان از مسیح بالاتر است خلاف دین خود حرف زده ام واگر بگویم مسیح بالاتر از اوست خلاف عقل،منطق و وجدان سخن گفته ام وای کاش مادر روز گار در هر دورانی همچون علی (ع) بدنیا می اورد تا بشریت از وجود او استفاده کنند.

امام جمعه ورزنه در ادامه افزود: انسان موحد وغیر موحد ،مسلمان وغیر مسلمان از علی (ع) به نیکی یاد می کنند چرا که امیر المومنین مایه حیات معنوی وروحانی بشریت است .

خطیب جمعه ورزنه  به سخنان دانشمند فرانسوی اشاره وتصریح نمود: دانشمند فرانسوی غیر مسلمان در قضاوتی بین حاکمان مسلمان می گوید معاویه خبیث ترین از مسلمین و امیرالمومنین علی (ع) از پاک ترین مسلمان است معاویه ودوستانش برای مقاصد خود از هیچ جنایتی دریغ نمی کردند ولی امیرالمومنین از خط تقوی وشرافت عبور نمی کرد .

امام جمعه ورزنه  بیان داشت: به گفته ان دانشمند مسیحی علی (ع) همانند پیامبرانی بود که وقتی مبعوث می شدند مردم ان زمان قدر ان پیامبر را نمی دانستند وایشان هم در زمانی به هدایت مردم روی آورد که اورا نشناخته وقدر اورا ندانستند امیرالمومنین باعث شد تا خلافت ارزش پیدا کند وزینت داده شود و ایشان در زمان جاهلیت با شعار حمایت ازبرادر اگرچه ظالم باشد مبارزه کرد ولی متاسفانه امروز در جامعه ما دوباره این شعار احیاءشده است که چرا به نیروهای حزب الله ومقاومت وسوریه کمک می شود.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: امیر المومنین شخصیت بزرگواری بود که ازهمه نظر برای جامعه اسلامی الگو بود وباید روحانیون وعلما ابعاد مختلف شخصیت ایشان را برای مردم تبیین کنند تا مردم امام خود را خوب بشناسند.

وی  در ادامه به شهادت دکتر چمران اشاره و افزودند: در پیام حضرت امام (ره) می توان این شهید عزیز وبزرگوار را شناخت که فرمودند: شهادت انسان‏ساز سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي و پيوستن به «ملاء اعلي»، دكتر مصطفي چمران را به پيشگاه ولي‏عصر ارواحنا فداه تسليت و تبريك عرض مي‏كنم واو با آبرو به محضر خدا رفت .امام عزیز شهادت ایشان را به امام زمان (عج) تسلیت می گوید واورا آبرو دار درگاه حق می داند باید زندگی این شهید عزیز را مطالعه کنیم ودر زنگی از زندگی ایشان الگو بگیریم.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: برجام یک معاهده بین ایران وکشورهای 1+5 بود که متاسفانه آمریکا وهمپیمانانش با تصویب تحریم های جدید بر علیه ایران ان را نقض نمودند که رهبر معظم انقلاب از مسئولین خواستند که در این مسئله دقت بیشتری نمایند.

حجت الاسلام شامحمدی به برگزاری جلسات هم اندیشی دینی وتشکیل هیات های اندیشه ورز اشاره واظهار داشت: از روحانیون وعلمای بزرگوارمی خواهم جلسات هم اندیشی دینی واعتقادی راباحضور کارشناسان برگزار نمایند تا در جامعه درارتباط با مباحث روز کشوروهمچنین مسائل دینی واعتقادی یک صدایی صورت گیرد ومردم هم بهتر به مسائل اشرافیت داشته باشندچرا که در مسائل دینی و اعتقادی روحانیون وعلما هستند که کارشناس دین هستند.

امام جمعه ورزنه با انتقاد از صحبت های بعضی از سران کشور بیان داشت: بعداز 1400 سال که از شهادت امیرالمومنین می گذرد شیعیان با چنگ ودندان این دین را حفظ کرده اند وبه دست ما رسانده اند وبعداز ایشان برای اولین بار در عالم یک حکومت شیعی بر پایه دین اسلام مستقر شده است که متاسفانه بعضی از آقایان صاحب منصب در نطق خود می گویند امیرالمومنین مبنای ولایت وحکومت را نظروانتخاب مردم میداند ومیگوید هرکس را شما برگزیدید من هم اطاعت می کنم1400 سال علمای شیعه می گویند ولایت وخلافت انتصابی است وآنهم از طرف خدا ورسول او که به نظرمیرسد یا سبق لسان شده واشتباه کرده است ویا واقعا اعتقاد ایشان هست .

خطیب جمعه ورزنه تصریح کرد:امیرالمومنین (ع) فرمودند شمارا بخدا سوگند می دهم ایا غیراز من در بین اصحاب کسی هست که پیامبر(ص) او را برای امامت  وولایت منصوب کرده است که در جواب مردم می گویند غیر از شما کسی را انتخاب نکرده است.

ایشان گفتند: بااین حرفهای انحرافی دیگرلازم نیست روضه قتل ایشان خوانده شودچراکه این مسئله خود مکشوف ترین روضه هاست

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.