سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 10:45 - چهارشنبه 30 مرداد 1392

به مناسبت هفته ی مساجد

مساجد شهر حسن آباد نیازمند توجه جدی مسئولان

بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران مسجد را نقش محوري در خنثي كردن نقشه هاي دشمنان اسلام مي دانستند و توصيه مي كردند كه دشمنان از مسجد مي ترسند.

به گزارش خبرنگاراصفهان شرق از جرقویه علیا: 30مرداد روز جهاني مسجد نام گذاري  شده است  كه علت آن مهم بودن و اثرگذاري اين مكان مقدس مي باشد كه به گوشه اي از اهميت مسجد از زبان امام خميني (ر ه) اشاره مي كنيم :
مسجد چشمه زلال مبارزه بر ضد باطل در طول تاريخ بوده است و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران  هميشه توصيه مي كردند كه مسجد سنگر است و اين سنگر ها را پر كنيد .
مسجد پايگاه انقلاب
با بررسي تحولات سالهاي سرنگوني رژيم شاهنشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي نقش واهميت مسجد درابعاد مختلف به وضوح روشن مي شود درآن زمان مردم و روحانيت با محوريت مساجد مبارزات خود را تا پيروزي نهايي ادامه دادند .
يقينا در گذشته و حال و آينده هيچ مكاني قابليت اين مركزيت را نداشته و ندارد .
هم اكنون نيز دوري مردم از مساجد موجب شادي دشمنان و تضعيف انقلاب خواهد شد زيرا كه مسجد هسته ي اساسي تشكيلات انقلاب اسلامي بوده و يكي از عناصر مهم در پيروزي انقلاب احياي مجدد مساجد و تمام ابعاد عملكردي آن بوده است .
نبايد مسجد جايگاه عزلت و گريزگاه مردم براي دوري از دنيا، وضو گرفتن و نمازخواندن و انجام عبادات  يا مراسم فاتحه گرفتن باشد بلكه برعكس مسجد علاوه بر مركزعبادات بايد كانون مبارزه و مركز فرماندهي مبدل گردد مثل زمان پيامبر كه يكي از نقش هاي مهم مسجد تدارك مقدمات فكري و بسيج عمومي مسلمانان به منظور مبارزه با كفار بوده است درزمان امام خميني نيز مسجد همين نقش را ايفاد كرد در جريان پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز تاثير اين مكان مقدس در جذب نيروهاي رزمنده بسيجي و اموزش انها و فعا ليت هاي پشتيباني بر هيچ كس پوشيده نيست .
در همين راستا و پيروي از فرمايشات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در شهر حسن آباد جرقويه عليا اززمان پيروزي انقلاب مردم و خيرين در ساختن و بازسازي مساجد فعا ليت چشمگيري داشته اند ودر اين شهر حدود 20 مسجد وجود دارد و در آن برنامه هاي قراني، فرهنگي اجرا ميشود .
امروزه نيز بايد به اين امرتوجه كافي داشت و مسجد و امام جماعت مساجد بايد طوري عمل كنند كه مسجد محل جذب جوانان باشد و برنامه هاي آموزشي، مذهبي، جشن و… را شامل شود .
مسجد بايد از نظر نظافت و امكانات در حدعا لي باشد تا موجب دفع شركت كنندگان در مسجد نشود .
در اين رابطه مسئولين بايد به اين مراكز مهم سر زده و از نزديك كمبود هاي اين مكانهاي مقدس را بر طرف كنند .

DSC00637

DSC00610

DSC00611

DSC00613

DSC00615

DSC00629

DSC00624

DSC00621

DSC00619

DSC00617

DSC00630

DSC00635

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مساجد شهر حسن آباد نیازمند توجه جدی مسئولان”

  1. همشهري گفت:

    ببخشيد چندم مرداد روز مسجد است؟

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.