سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:39 - پنجشنبه 08 اسفند 1392

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

۲۰ درصد سفرهای کشور از اصفهان می گذرد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ درصد سفرهای کشور از اصفهان می‌گذرد، هموارسازی محورهای موصلاتی استان یکی از اولویت‌های این اداره ‌کل است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، محمود محمودزاده افزود: استان اصفهان تنها استانی است که با هشت استان دیگر به لحاظ راه‌های جاده‌ای همجوار است که با دارا بودن ۲۸۰۰ کیلومتر از راههای شریانی ، ۱۱ درصد راههای شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی استان اصفهان برای نوروز ۹۳، اظهارداشت: به منظور خدمت رسانی به مسافران نوروزی، ۱۰۰ اکیپ راهداری، ۴۵۰ دستگاه ماشین راه و ۶۰۰ نفر نیرو در شیفت‌های مختلف در جاده‌های پر تردد استان خدمت رسانی می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: مرکز مدیریت راهها۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی کارشناسان مشخص شده که ۵۰ درصد حوادث منجر به فوت جاده‌ای به علت خواب آلودگی رانندگان اتفاق می‌افتد، گفت: امسال ۲۰ ایستگاه به منظور استراحت رانندگان در طول سفر در جاده‌های استان درنظر گرفته شده است .

محمودزاده با بیان اینکه اصلاح خط کشی‌ جاده‌های پرتردد استان اصفهان برای نوروز در حال اصلاح است، اظهارداشت: تعمیر و بازسازی چراغ‌های چشمک زن برای شناسایی نقاط حادثه خیز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار ویژه برای اصلاح راه‌های روستایی، گفت: پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان مربوط به راههای روستایی است که بسیاری از تلفات جاده ای در این جاده ها اتفاق می افتد بنابراین تخصیص اعتبارات ویژه به منظور سرویس‌دهی به گردشگران در تهیه سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی در مسیرهای پرتردد لازم و ضروری است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.