سرویس: سیاسی 13:00 - پنجشنبه 25 خرداد 1396

گفتگو با حجت الاسلام علی شهریاری

جاده باریک فرمانداری اصفهان: افشای روابط و درخواست ابطال انتخابات شورای شهر بهارستان

این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان با تاکید بر لزوم افشاء تخلفات انتخاباتی، نتایج انتخابات شورای اسلامی این شهر را بی اعتبار دانسته و گفت: رواج نوعی بدبینی در بدنه مردمی بهارستان مخلوق اقدامات ناصواب تعدادی از مسئولان و تعدادی از نامزدها است

به گزارش اصفهان شرق، انتخابات به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و هدیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم نشانی است از تحقق مردم سالاری دینی و عملی شدن رکن جمهوریت این نظام مبارک که باید با پایبندی مسئولان امر به قوانین موضوعه، تصویری باشد از ارتباط تنگاتنگ نظام اسلامی و مردم.

در این بین تخلفات انتخاباتی و اقدامات مهندسی شده برخی از باندهای سیاسی و کارتل های اقتصادی کام مردم را تلخ می کند که انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان یکی از مصادیق این تلخی هاست؛ به شکلی که پس از پایان انتخابات در این شهر، صحنه تحولات سیاسی و روانی بهارستان همواره در تلاطمات درگیری ها و حواشی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی شهریاری تنها نامزد روحانی انتخابات شورای اسلامی این شهر در همین خصوص طی مصاحبه ای با اشاره به لزوم پاکدستی مسئولین امر در فرآیند انتخابات اذعان داشت: از بزرگترین اماناتی که مردم شریف ایران در برهه های گوناگون به مسئولین امر می سپارند، رای و انتخاب آنان است چرا که در صورت خیانت در امانت توسط هر شخص و یا نهادی نه تنها حقوق مردم ضایع گشته بلکه ضربه ای بزرگ بر بدنه اعتماد عمومی بر نهادهای مجری و نظارتی وارد خواهد شد.

مدیر دارالقرآن کریم بهارستان در ادامه افزود: بنابر قوانین موضوعه، شرع مقدس و مطالبات مردم حفاظت از آرای مردمی از مهمترین وظایف مسئولین بوده و برخورد با خاطیان صحنه انتخابات از ماموریت های ویژه مسئولین امر است بنابراین سهل انگاری در هر دو مورد گفته شده نه تنها در نگاه مردم پذیرفته نبوده بلکه موجب افزایش نارضایتی های عمومی خواهد شد.

به اذعان قانون انتخابات کشور، فرمانداری ها به عنوان مسئولین مستقیم در اجرای انتخابات وظایف گسترده و سنگینی بر عهده داشته و باید با جلوگیری از وقوع حواشی، بستر بروز هرگونه تبعات ناگوار را از بین ببرند لیک آنچه که در صحنه ی انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان دیده شد بدون شک ترکیبی از سهل انگاری مسئولین امر و تخلفات گسترده در انتخابات بود.

پس از اعلام نتایج این انتخابات از سوی فرمانداری اصفهان و تغییر لیست ارائه شده در کمتر از بیست و چهار ساعت بر روی سایت فرمانداری مذکور (اینجا و اینجا را بخوانید)، گمانه زنی ها در مورد وقوع تخلفات گسترده و مهندسی شده در قبال انتخابات با دخالت مقامات منتسب به برخی از نامزدها شدت گرفت.

حجت الاسلام علی شهریاری در این رابطه به خبرنگار ندای اصفهان گفت: اینکه انتساب شهردار بهارستان به یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ابزاری گردد تا وی به راحتی به اعمالی همچون لابی گری و اعمال فشار و مهره چینی بپردازد، جای بسی تاسف دارد.

مدیر فرهنگی دانشگاه آراد واحد دهاقان در ادامه با اشاره به پرونده قضایی شهردار بهارستان (اینجا و اینجا) بیان کرد: تلاش های باندهای سیاسی و کارتل های اقتصادی در بهارستان به منظور دخالت در نتایج انتخابات حاکی از تصمیم عده ای از مسئولین برای استحکام جایگاه متزلزل شهردار و جلوگیری از رسوایی سیاسی یکی از نمایندگان مجلس مردم اصفهان (منتسب به شهردار) می باشد.

شهریاری: تبعات خسارت آور ناشی از ترجیح روابط فامیلی بر ضوابط توسط عده ای از مسئولین و نامزدها

معادلات انتخاباتی بهارستان زمانی پیچیده تر از قبل شد که شایعاتی مبنی بر روابط خانوادگی یکی از کاندیداها با معاون فرمانداری بر سر زبان ها رواج گرفت.

نامزد مذکور که با افزایش تامل برانگیز آرا نسبت به اعلام اولیه نتایج توسط فرمانداری، از جایگاه دوازدهم به هفتم صعود کرد ازجمله نامزدهای انتخابات شورای اسلامی این شهر است که سابقه عضویت در دوره قبلی این شورا و عملکرد سوال برانگیز نسبت به فسادهای موجود در شهرداری را در کارنامه خود دارد.

حجت الاسلام علی شهریاری در همین رابطه اذعان داشت: این دست از تخلفات مشهود در انتخابات که در خوش بینانه ترین حالت می توان مدعی سهوی بودن آن شد، ضربه بزرگی به حیثیت نهادهایی همچون فرمانداری است و پس از آن نظام اسلامی را در موضع سوال قرار می دهد.

وی در ادامه با شاره به تحولات سیاسی چند هفته اخیر این شهر ادامه داد : افزایش دامنه نارضایتی های عمومی در قالب تجمعات اعتراضی به تخلفات انجام شده در انتخابات ناشی از رواج نوعی بدبینی در بدنه مردمی بهارستان است که خود مخلوق اقدامات ناثواب تعدادی از مسئولان و تعدادی از نامزد می باشد.

شهریاری: ابطال نتایج انتخاب از مطالبات اولیه منتقدین به وضع جاری و پیش آمده است

این کارشناس ارشد مذهبی در پایان ضمن تشریح تعدادی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات گفت: تخلفاتی همچون حضور غیر بومیان و اشغال صف های انتخابات که برای همه شاهدان منصف روشن است، در خوش بینانه ترین حالت باعث عدم امکان رای ریزی بیش از ۵۰۰۰ نفر از مردم بهارستان شد و این خود نیز نشانی از غفلت و خواب عمیق مسئولان امر در حوزه انتخابات است.

این نامزد انتخابات شورای اسلامی بهارستان با تاکید بر لزوم افشاء تخلفات انتخاباتی در زمان مناسب، نتایج انتخابات شورای اسلامی این شهر را بی اعتبار دانسته و اذعان داشت: تخلفات گسترده در انتخابات اخیر که بر هیچ کسی پوشیده نیست باعث آن خواهد شد ترکیب شورای اسلامی آینده یک ترکیب ناکارآمد از نمایندگان باشد که بی شک نه تنها ثمری برای این شهر ندارد بلکه ضررهای بسیاری برای مردم بهارستان به دنبال خواهد داشت؛ لذا ابطال نتایج انتخاب از مطالبات اولیه منتقدین به وضع جاری و پیش آمده است.

به هر روی در پی تخلفات گسترده در انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان و بر ملا شدن تعدادی از روابط اثرگذار بر نتایج این انتخابات، از مهم ترین مطالبات دلسوزان آینده بهارستان ابطال نتایج انتخابات مذکور است که تا به حال با سکوت نهادهایی همچون فرمانداری روبرو گشته و امید آن می رود این دست از معضلات در کمترین زمان ممکن به نفع مردم خاتمه یابد. اما سوالی که ذهن جستجوگر هر ببینده ای را به واکنش وا می دارد این است که این حواشی و بنا به تعریفی افشاگری ها تا به کی ادامه خواهد داشت؟

انتهای پیام/ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.