سرویس: تولیدی 15:40 - چهارشنبه 24 خرداد 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

سهم خواهی اصلاح طلبان، اثر سوء بر تشکیل کابینه روحانی دارد/ دولت اعتدال به سمت ائتلاف در حرکت است

بهرامی گفت: جریان های مختلف سیاسی که زمینه پیروزی روحانی در انتخابات را سبب شدند، امروز به سهم خواهی بلند شده اند و روحانی اگر بخواهد تسلیم سهم خواهی آنها شود، کابینه دولت با شکست رو به رو خواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به لزوم توجه جدی به کابینه دولت دوازدهم بر اساس تخصص و تعبد گفت: رئیس جمهور در برنامه های خود لزوم جوان سازی کابینه را مطرح کرد و قطعا یکی از مهم ترین ابزار برای دولت، تخصص گرایی کارگزاران است.

ناصر بهرامی اظهار کرد: کارگزاران نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت دولت و کشور دارند و ضروری است که دولت بدور از سهم خواهی احزاب به تغییر اساسی در بین برخی وزرا بیندیشد به نحوی که منافع ملی با هویت اسلامی همخوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظر دولت یازدهم، برگرداندن ژنرال ها بود تا بتواند به قول خودش از تجربه آنها استفاده کند، افزود: آنچه به وضوح در دولت یازدهم مشاهده شد، ناکامی در برخی وزارت خانه ها بود که برای کشور و منافع ملی اش، مشکل ساز شد به گونه ای که امروز 60 درصد توان تولیدی کشور در حال فعالیت است و قطع به یقین تعطیلی صنعت و معادن در این چند سال مساله ساده ای نبود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: جریان های مختلف سیاسی که زمینه پیروزی روحانی در انتخابات را سبب شدند، امروز به سهم خواهی بلند شده اند و روحانی اگر بخواهد تسلیم سهم خواهی آنها شود، کابینه دولت با شکست رو به رو خواهد شد.

وی با اشاره به صحبت زیبا کلام گفت: زیباکلام گفته بود که روحانی باید حواسش را جمع کند که چه کسانی در پیروزی آن نقش داشته اند و قطعا همه جریان های حامی روحانی همنوا با زیبا کلام هستند و در این مسیر پافشاری خواهند کرد.

بهرامی متذکر شد: رِنج سنی کابینه یازدهم، 50 سال به بالا است و این آفت بزرگی در پیشبرد کشور به شمار می رود و می طلبد که روحانی به قشر جوان که در عین تخصص، تعبد و مبنای اسلامی را نیز باید داشته باشند، توجه کافی نشان دهد.

وی مهم ترین دعوای سیاسی در کابینه دولت را سهم خواهی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: افرادی که به بدنه دولت تحمیل شدند یا در اواسط راه ماندند یا وزارت خانه را با مشکل حاد روبه رو کردند و این مساله را در سازمان محیط زیست کشور می توان مشاهده کرد که علی رغم بی تدبیری ها در کشور، هنوز خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست باقی مانده اند.

کارشناس مسائل سیاسی به نقش زنان به عنوان مشاور در دولت روحانی اشاره و گفت: وعده هایی که دولت در خصوص به کارگیری بانوان در وزارت خانه ها داد، قابل توجه است و اگر به ان توجه نشود، با اعتراض بالایی مواجه خواهد شد.

وی سهم خواهی احزاب و جریان ها از دولت را منوط به اصلاح طلبان ندانسته و تصریح کرد: حتی اصولگرایان معتدل نیز که به نوعی حامی روحانی بودند، امروز به سهم خواهی از روحانی دست خواهند زد و اگر این چنین شد، شاهد دولت ائتلافی خواهیم بود که در چینش کابینه اش، تخصص، مهارت و تحرک را در نظر نمی گیرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.