سرویس: سیاسی » بین الملل 16:04 - چهارشنبه 24 خرداد 1396

تحولات یمن؛

هدف قرار گرفتن یک کشتی جنگی سعودی در ساحل یمن/ کشته و زخمی شدن دستکم ۳۶ نظامی سعودی

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک کشتی جنگی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان علیه یمن را در سواحل این کشور هدف قرار دادند.

به گزارش اصفهان شرق،  نیروی دریایی ارتش یمن اعلام کرد که بامداد امروز یک کشتی جنگی ائتلاف را که در حال انجام اقدامات خصمانه در سواحل بخش المخاء در جنوب غربی استان تعز یمن بود، هدف قرار داد.

یک منبع در نیروی دریایی یمن هدف قرار گرفتن کشتی جنگی متجاوزان در سواحل المخاء “با یک سلاح ویژه و پیشرفته” را تایید کرد.

وی افزود: این کشتی درحال اقدامات خصمانه در داخل آبهای منطقه ای یمن بود که هدف قرار گرفت.

پیش بینی می شود که نیروی دریایی یمن با انتشار بیانیه ای جزئیات عملیات و نوع سلاح بکار رفته در آن را تشریح کند.

این دهمین کشتی و ناوچه ائتلاف تحت فرماندهی سعودی علیه یمن است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آن را هدف قرار می دهند.

این نیروها همچنین تاکنون بیش از 10 قایق جنگی متجاوزان را نیز هدف قرار داده اند.

نیروهای دریایی ارتش یمن از جمله در 30 ماه ژانویه گذشته ناوشکن “المدینه” متجاوزان را در سوال غربی یمن هدف قرار داده بودند.

36 کشته و زخمی سعودی در منطقه جیزان

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در دو حمله غافلگیر کننده به مواضع ارتش سعودی در منطقه جیزان در خاک عربستان، 35 نظامی سعودی را کشته یا زخمی کردند.

یک منبع نظامی یمنی به شبکه المسیره گفت: یک حمله علیه مواضع نظامی الدفینیه، قائم زبید و الکرس صورت گرفت که به کشته شدن 15 نظامی سعودی منجر شد.

وی افزود: دومین حمله نیز به مواضع ارتش سعودی در موضع نظامی الخوبه صورت گرفت که این حمله نیز باعث کشته و زخمی شدن 20 نظامی دیگر سعودی شد.

این منبع گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پیش از این حمله، مواضع یاد شده را با موشک و توپخانه هدف قرار دادند.

همزمان شماری از تجهیزات نظامی و خودروهای متجاوزان سعودی و تجمع های آنها در شرق موضع نظامی الطوال با راکت و موشک هدف قرار گرفت که به انهدام شماری از این خودروها منجر شد.

دو مزدور سعودی نیز در بخش المخاء در استان تعز کشته شدند و یک خودروی آنها نیز در شمال منطقه یختل در این بخش منهدم و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چند عملیات نظامی را نیز علیه مواضع سعودی در منطقه عسیر در خاک عربستان انجام دادند و یک مزدور سعودی نیز در همین منطقه هدف تک تیراندازها قرار گرفت.

در همین حال، سخنگوی وزارت کشور سعودی از کشته شدن یک نظامی این کشور در انفجار مین در منطقه جیزان در نزدیک مرز با یمن خبر داد.

ائتلاف تحت فرماندهی سعودی از سه سال پیش حمله به یمن را آغاز کرد که باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی، انهدام تاسیسات زیربنایی بویژه تاسیسات آب و برق و مراکز درمانی و آوارگی میلیون ها یمنی و بروز قحطی شده است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.