سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:50 - چهارشنبه 24 خرداد 1396

مدیر عامل آب منطقه ای اصفهان خبر داد:

تأمین آب باغات غرب اصفهان در تابستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: آب اراضی کشاورزی و باغات غرب استان در تابستان تأمین می شود.

به گزارش اصفهان شرق، مسعود میر محمد صادقی با بیان اینکه تأمین آب برای کشاورزان غرب استان بر اساس برنامه ابلاغی شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود انجام خواهد گرفت، اظهار داشت: بر این اساس افزایش خروجی آب سد زاینده‌رود با توافق کشاورزان انجام می شود.

وی بیان داشت: با توجه به نگرانی کشاورزان غرب استان و جلسات برگزار شده در استانداری اصفهان و ارائه توضیحات لازم و بحث و تبادل نظر با نمایندگان کشاورزان غرب استان، برای ادامه توزیع آب در تابستان مطابق برنامه ابلاغی، توافقات لازم حاصل شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه ذخیره آب سد زاینده‌رود حدود ۳۹۰ میلیون متر مکعب است، خاطر نشان کرد: با کاهش خروجی آب از سد زاینده رود جریان آب رودخانه زاینده رود در محدوده شهر اصفهان به تدریج طی این هفته خشک می شود.

این در حالیست که روز گذشته روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر “حق آبه‌داران غرب اصفهان، تا پایان تابستان و هرماه به مدت ۱۰ روز از آب رودخانه بهره‌مند خواهند شد را به نقل از مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان” را تکذیب کرده بود.

این صحبت ها و تایید تکذیب ها در حالی طی چند روز گذشته مطرح شد که اول خرداد امسال معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان  با تاکید بر  اینکه بنابر تصمیمات اتخاذ شده تا اواسط خرداد ماه آب زاینده رود تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده می شود، اعلام کرده بود: کشاورزان غرب استان نیز تا پایان تابستان هر ماه و در یک نوبت ۱۰ روزه حقآبه خود را تحویل می گیرند.

انتهای پیام/ ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.