سرویس: اقتصادی 15:11 - سه شنبه 23 خرداد 1396

استاندار اصفهان تاکید کرد:

تکلیف حق‌آبه‌های حوضه آبریز زاینده‌رود تا شهریور مشخص شود

استاندار اصفهان با بیان اینکه تکلیف حق آبه ها بین مناطق مختلف حوضه آبریز زاینده رود باید تا شهریور ماه مشخص شود، گفت: آب منطقه ای باید این موضوع را تعیین تکلیف کند و حداکثر تا ۱۵ تیرماه اولین جلسه بررسی حقابه های مناطق برگزار شود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در این جلسه ای که با نمایندگان کشاورزان کشت بهاره و مدیران ذیربط مسائل و مشکلات در خصوص نحوه توزیع آب کشاورزی داشت، دفاع از حقوق کشاورزان را قابل ستایش خواند و افزود: از پیگیری های صنف کشاورزان برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید ابتدا راه حل ارائه شود، اظهارداشت: راهکارهای برون رفت از این مشکلات باید در کمیته ای با حضور نمایندگان کشاورزان منطقه، آب منطقه ای و مدیریت بحران استانداری ارائه و بررسی شود.

استاندار اصفهان با اشاره به انتقاد کشاورزان از احتمال استفاده سهم آب آنان برای فضای سبز، گفت: هیچ کس حق ندارد سهم آب کشاورزان را در فضای سبز، مراکز علمی و شهرداری ها استفاده کند که برابر گزارشات تاکنون این موضوع رعایت شده است اما در هر حال باید در کمیته ای که برای بررسی راهکارهای حل مشکلات تشکیل می شود بررسی شود.

وی با بیان اینکه تکلیف حق آبه ها بین مناطق مختلف حوضه آبریز باید تا شهریور ماه مشخص شود، اظهار داشت: آب منطقه ای باید این موضوع را تعیین تکلیف نماید و حداکثر تا ۱۵ تیرماه اولین جلسه بررسی حقابه های مناطق برگزار شود و باید این موضوع کاملاً مشخص و حقابه ها دقیقاً تعیین شود.

زرگرپور تاکید کرد: نمایندگان کشاورزان کشت بهاره استان باید طی ۱۰ روز آینده برنامه های خود را برای چگونگی توزیع آب در سقف ابلاغی اعلام کنند و در این ارتباط تفاهمات صورت گرفته با جهاد کشاورزی استان به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه در برنامه توزیع آب، خط قرمز مدیریت استان و کشور، تأمین مطمئن آب شرب حوضه آبریز است، افزود: هیچکس راضی به خدشه دار شدن این خط قرمز نخواهد بود و همه بر آن تأکید دارند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: صنف کشاورزان استان باید به طور کامل به وظایف خود عمل نماید و در قضاوت ها کل حوضه را در نظر بگیرد و اعضا نیز همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشند چرا که ساماندهی حوضه و کنترل برداشت ها، به صنف کشاورزان استان واگذار شده است که باید بین مناطق مختلف تقسیم شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.