سرویس: اخبار شهرستان 20:28 - دوشنبه 22 خرداد 1396

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان:

اعتراض کشاورزان غرب اصفهان چندان منطقی نیست/ بارش باران به کمک کشاورزی شرق، در کشت پاییزه دوم آمد

حسن محسنی گفت: کشاورزان غرب اصفهان سهم آب خود را دریافت کرده اند و اعتراض برای دریافت آب به منظور کشت برنج و باغات، چندان منطقی نیست.

رييس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه آب رها شده در پاییز دوم برای محیط زیست و کشت غله، خوب بود، گفت: مناطقی که اصول آبیاری را کاملا رعایت و در ترمیم کانال ها از خاکی به سیمانی اقدام کرده بودند، شاهد آبیاری بدون پرت آب بودند و تا چندی دیگر شاهد برداشت خوبی به نسبت آبی که گرفته اند، خواهند بود.

حسن محسنی اظهار کرد: اگر تلاش برای دریافت آب در پاییز دوم صورت نمی گرفت، این رسم که یک سال در میان آب برای کشاورزی شرق اصفهان رهاسازی شود، از سوی مسئولان عادی می شد؛ به همین منظور تمام تلاش خودمان را برای کشت پاییزه دوم علی رغم تمام مشکلات موجود به کار بستیم.

وی با بیان اینکه امسال 18 روز آب گرفتیم و به این نسبت سطح کشت خوبی را شاهد بودیم، افزود: سال 94-95 برای کشت، حدود 28 روز آب گرفتیم و امسال به نسبت شرایط، 18 روز آب برای کشت غله دریافت شد که با توجه به شرایط و میزان مطلوب بارندگی بهاره، در آینده شاهد برداشت خوبی در شهرستان اصفهان هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این دوره کشت، نوسانات آبی در کانال شمالی رودشت شاهد بودیم و متاسفانه در این رابطه کشاورزان اشتراکی بیشترین زیان را دیدند ولی بقیه مناطق نسبتا خوب بود.

وی با اشاره به اینکه دولت به وعده های خود عمل نمی کند و بر این اساس ما در پاییز دوم به حداقل کشت راضی بودیم، خاطرنشان کرد: در کشت پاییز دوم، چون یقین داشتیم که دولت خسارتی پرداخت نمی کند و تا امروز وعده ها و بودجه ها محقق نشده است به کمترین کشت راضی بودیم و حتی حاضر بودیم غله را در پاییز دوم کشت کنیم و اگر آبیاری کامل انجام نشد، از کلش مزارع برای آذوقه دام استفاده کنیم ولی خدا به داد ما رسید و باران بهاره خوبی را شاهد بودیم.

محسنی با بیان اینکه این چند روز شاهد اعتراض کشاورزان غرب اصفهان بودیم، اذعان کرد: اعتراض کشاورزان غرب چندان منطقی نیست زیرا طبق تفاهم نامه ای که داشتیم، اگر آبی رهاسازی شد باید غله و صیفی جات با هم کشت شود ولی شرق اصفهان فقط اقدام به کشت غله کرد و از کشت صیفی جات محروم ماند و این درحالی است که این چند روز کشاورزان غرب اصفهان، چیزی فراتر از این قانون می خواهند و متقاضی دریافت آب برای کشت برنج و باغات هستند در حالی که از 33 سهم زاینده رود، فقط 10 سهم از آب دارند.

وی گفت: این اعتراض کشاورزان غرب اصفهان در حالی است که با وجود گرفتن آب غله، سعی در سهم آبه خواهی برای کشت برنج هم دارند و قطعا این کار صحیح نیست، چون سهم آب خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.