سرویس: دین و اندیشه 16:00 - دوشنبه 22 خرداد 1396

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد

اجرای طرح «وقف مصحف قرآن کریم» نخستین‌بار در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با اجرای طرح «وقف مصحف قرآن کریم» نخستین‌بار در استان اصفهان فرصتی برای همه مردم در زمینه انجام وقف و اعمال خیر فراهم شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی اظهارداشت: در این طرح که همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان در حال اجرا است، زمینه‌ای برای همه مردم استان فراهم شده تا به‌عنوان واقف نام خود را جاودانه کنند.

وی به رویکرد جایگزین کردن قرآن‌های جدید به جای کتب فرسوده در این طرح اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح 11 هزار جلد قرآن کریم تهیه شده که درصورت استقبال مردم به تعداد اضافه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این قرآن‌ها را تهیه و با نیات خیر وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شعار اجرای این طرح را «همه واقف باشیم» اعلام و خاطرنشان کرد: هر فردی می‌تواند دست‌کم با هزینه 6000 تومان یک جلد قرآن کریم تهیه و آن‌را برای مکان‌های متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، زندان‌ها و دیگر مراکز داخل یا خارج از استان وقف کند.

وی گفت: براساس این طرح معنوی واقفان می‌توانند کتاب‌های قرآن را از اداره اوقاف تحویل گرفته و در مکان مورد نظر توزیع و یا اداره اوقاف را به‌عنوان متولی موظف به اجرای نیت خود کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه نام و مشخصات و نیت واقف در صفحه نخست جلد قرآن کریمی که هر فرد خیراندیش تهیه کرده ثبت می‌شود، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند به غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در نمایشگاه قرآن در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان مراجعه کرده یا از طریق تماس با ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان و یا ارسال پیامک به شماره 1000011431122 اطلاعات لازم را کسب کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.