سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 20:51 - یکشنبه 21 خرداد 1396

شهید مدافع حرم جواد محمدی از زبان دوست و رفیق اصفهانی اش؛

وسعت بصیرت جواد، به پهنای نگاه مالک/ به حسین(ع) اقتدا کرد و پیکرش در سوریه جا ماند

دوست شهید جواد محمدی گفت: جواد دریای عمیق بصیرت بود و از بصیرت کم نداشت، به نحوی که عمق بصیرتش به انتهای درک عمار و وسعت بصیرتش به پهنای نگاه مالک بود.

به گزارش اصفهان شرق، شهید جواد محمدی که به‌صورت مستشاری در سوریه برای دفاع از حریم درخشان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حضور پیداکرده بود در درگیری با تروریست‌های سلفی تکفیری به خیل شهدای مدافع حرم پیوست. وی شامگاه روز ۱۶ خرداد ۹۶ در نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه حماه سوریه به شهادت رسیده است و هنوز پیکر پاک این شهید به خاک وطن بازنگشته است.

خون پاک جواد محمدی، مملو از فداکاری و ایستادگی است و این چنین بود که چشمه جوشان سرنوشت را به دست عمه سادات سپرد تا وجودش برای اسمانی شدن مهیا شود.

و کجاست، مرد بی ادعا و شیرمرد دُرچه که با سلاح بصیرت و تقوای بسیار در راه خدا خالص شد و این چنین بود که پیکرش بعد از گذشت 6 روز از آسمانی شدندش هنوز در سرزمین شام مانده است و رفقا و خانواده را در داغی عظیم فرو برد.

انگار برای جواد، سرنوشتی همانند اربابش را نوشتار کرده اند؛ همان‌طور که حضرت زینب(س) در دشت کربلا پیکر برادرش را به خدا سپرد و به اسارت رفت و همان طور که حضرت سجاد(ع) مجبور شد پیکر پدرش را در صحرای کربلا رها کند و به خاطر خدا برود؛ شهید مدافع حرم اصفهانی شهید جواد محمدی نیز با اقتدا به امام حسین(ع)، مانند ارباب تشنه لب، پیکرش چند روزی است که زیر آفتاب سوریه قرار گرفته و قلب رفقا را با خود به بهشت هدایت می کند.

آری؛ جواد محمدی در گودی وارد شد که مملو از صفا و دلدادگی اهل دل بود و سکویی را برای پرواز انتخاب کرد که مدال طلای دنیا، در مقابلش، رنگ مس گرفت و امروز بر طریقتش، نکته هایی مهم را باید نوشت.

آنچه می خوانید گفتگو با رفیق شفیق این شهید پرافتخار مدافع حرم شهر شاهد نمونه درچه است.

دوست چندین ساله شهید جواد محمدی که نمی خواست نامش برده شود، با اشاره به اینکه مدافعان حرم ملیتی فراتر از مرزهای جغرافیایی برای خود برگزیده اند، گفت: امروز جوانان در قامت «مدافعان حرم» پرچم‌دارانی هستند که به راحتی نمی توان در موردشان قضاوت کرد زیرا آنها لباس تقابل با جاهلیت مدرن داعشیان را به خوبی به تن کرده اند و در برون مرزها در حریم اسلام شمشیر می زنند؛ قطعا این حضور چیزی فراتر از عشق و عقل زمینی افراد است.

وی با بیان اینکه «جواد محمدی» سردار اسلام و سردار معرفت بود، افزود: گفتن از مردی که حس عمل به وظیفه، برایش از هر اقدامی مهم تر بود اغراق آمیز نیست و در این رابطه می توان گفت، جواد سرباز اسلام نبود بلکه سردار اسلام به شمار می رفت و در اقتدار و عمل، به تنهایی یک لشگر برای بر هم زدن کفری بود که آرزو داشت خبر نابودی جهانی اش را بشنود.

رفیق شهید شهر شاهد نمونه از بصیرت این شیر بچه شیعه، نکته های بسیاری را به زبان آورد و اظهار کرد: جواد دریای عمیق بصیرت بود و از بصیرت کم نداشت؛ به محض شنیدن سخنان رهبر معظم انقلاب، خطوط فرمایشات معظم له را به خوبی تبیین و به کار می گرفت، به نحوی که عمق بصیرتش به انتهای درک عمار و وسعت بصیرتش به پهنای نگاه مالک بود.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم صادقانه به عهد خود وفا کردند و به هدف نهایی خود که همان شهادت در راه خداست رسیدند، تصریح کرد: هدف غایی که جواد بارها در رابطه با آن صحبت کرده بود، نابودی صهیونیسم جهانی بود و در این خصوص همیشه پایش را محکم به زمین می کوبید و میگفت: این پاشنه پای سربازان اسلام باید در صحن مسجدالاقصی به زمین بخورد.
دوست جواد که رفت و آمد خانوادگی با وی داشت، از رفاقت بی حدش و اینکه در رفاقت کم نمی گذاشت، این چنین گفت: جواد برای خانواده و حتی فامیل های دور، یک ستون به حساب می آمد و مانند یک تخته شناور در دریا بود که همه هر وقت احساس می کردند در آب غرق می شوند، برای در امان ماندن دست به تخته شناور می بردند و این مختص به رفیق و خانواده نبود بلکه کسانی هم بودند که حتی میانه خوبی با جواد نداشتند ولی در تنگنا، جواد محمدی را پناه و ملجاء می دانستند.

وی از روحیه بالای جواد سخن گفت و عنوان کرد: جواد بمب روحیه بود و درسخت ترین و دشوارترین صحنه ها، لبخندش گره گشا بود و به کار رفقایش می آمد.

رفیق و دوست شهید محمدی که خود نیز سرباز اسلام بود با اشاره به اینکه ویژگی دیگر شهدای مدافع حرم، عشق سرشارشان به خانواده بود، تاکید کرد: عشق جواد نسبت به دختر پنج ساله اش فاطمه و خانواده بسیار بود ولی احساس تکلیف و دفاع از ارزش ها و آرمان هاست که انسان وارسته را از همه این تعلقات رها می کند و همچون اربابشان حضرت سیدالشهداء علیه السلام با آن که می دانست در کربلا چه بر سر خانواده و خودش می آورند برای دفاع از ارزش ها همه وجودش را فدای اسلام می کند.

وی که از نیامدن پیکر شهید جواد محمدی بی قرار بود، به ما گفت: برای جواد دلواپسی ندارم زیرا او به آرزویش رسید ولی جواد تکه ای از قلبم بود که امروز در سرزمین شام جا مانده است و قطعا همه با ورود پیکرش، آرام خواهیم شد.

برای بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم جواد محمدی دست به دعا برداریم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.