سرویس: دین و اندیشه 13:00 - یکشنبه 21 خرداد 1396

آیت‌الله ناصری ؛

دستورالعملی برای کنترل نگاه/مداومت بر تلاوت سوره نور موثر است

استاد حوزه گفت: در این ماه پرفضیلت بر مؤمنان فرض است که به منظور تقویت مکارم اخلاقی و ترد رذایل کوشا باشند و بدانند یکی از این رذایل، هرزگی چشم است که دستورالعمل‌هایی برای طرد آن بیان شده است.

به گزارش اصفهان شرق، استاد برجسته اخلاق حوزه در ادامه سلسله مباحث اخلاقی خود در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در روایتی (بحارالانوار ج 94 ص 119) آمده است که در هر شب از ماه مبارک رمضان، حضرت حق، میلیون میلیون از گناه‌کاران را می‌بخشد.

آیت‌الله  محمدعلی ناصری با بیان اینکه طبق ادامه این روایت،  خدای متعال شب‌های جمعه ماه مبارک و شب‌های قدر در هر ساعتی میلیون میلیون نفر را می‌بخشد گفت: در آستانه شب‌های پرفضیلت قدر هستیم و باید با آمادگی روحی جسمی و پاکی رود کنیم.

وی  خاطرنشان کرد: همچنین در این روایت تأکید شده است که شب عید فطر به‌اندازه‌ای که در کل ماه بخشیده شده است، خداوند می‌بخشد و می‌آمرزد، لکن در شب و روز غدیر به حرمت و به عظمت امیر المومنین (ع) چندین برابر آنچه که در ماه رمضان بخشیده و آزاده کرده است، می‌بخشد و می‌آمرزد.

استاد اخلاق حوزه ادامه داد: در این ماه پرفضیلت بر مؤمنان فرض است که  برای تقویت مکارم اخلاقی و ترد رذایل کوشا باشند، یکی از این رذایل، هرزگی چشم است.

وی  ابراز کرد: اگر بخواهیم دستورالعملی برای کنترل چشم بیان کنیم، می‌گویم که در نجف که بودم، کسی به استاد ما گفت که چشم او هرزه است و نمی‌تواند آن را کنترل کند، چه بکند، استاد ما فرمودند، سوره نور را بخوان، اگر خواندن سوره نور ادامه داشته باشد، دیگر چشمت را کنترل می‌کنی و موفق می‌شوی که اختیار چشمت را به دستت بگیری.

وی در آخر بار دیگر به فضیلت ماه رمضان و برکات این ماه اشاره کرد و گفت: از روایت ها، استفاده می‌شود که آثار این ماه در هیچ‌یک از یازده ماه دیگر نیست، همان‌طور که پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم فرمودند:

هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَهِ اللهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أهْلِ کَرَامَهِ اللهِ أنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَهٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَاب؛ (وسائل الشیعه، ج 10، ص 313.)

آیت‌الله ناصری بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماهی است که در آن به مهمانی خدا دعوت شده‌اید و در آن، اهل کرامت و احترام شمرده شده‌اید، نَفَس‌های شما در آن، تسبیح و خواب شما در آن، عبادت و عمل های شما در آن، مورد قبول و دعاهای شما در آن، مستجاب است. این فضایل و آثار، به ماه رمضان اختصاص دارد.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.