اصفهان شرق

هدف من برپایی یک انقلاب در زمینه فرش برای منطقه و حتی کشور است

کدخبر: 135474
1396/03/20 در ساعت 16:04

به گزارش اصفهان شرق، موفقیت های بسیاری از دیرباز تا کنون توسط جوانان فعال این منطقه به ثبت رسیده است و همه این موارد گویای این امر مهم بوده که محرومیت های ناشی از خشکسالی و فقر، طی سالیان متمادی نتوانست بهانه ای برای نتوانستن و عدم دستیابی به موفقیت در این منطقه شود.

یکی از زمینه های موفقیت در شرق اصفهان که سالانه تعداد زیادی از جوانان را در بر می گیرد، عرصه علم و دانش است که بخش پویای آن در زمان کنکور با نام آوری جوانان فعال و درس خوان منطقه به ثبت می رسد.

در روزهای اخیر، با اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد، نام دو جوان قورتانی بر بلندای سکوی پژوهش و دانش به ثبت رسید.

سید احمد حسینی قورتانی و زهرا اکبری از جمله جوانان موفق بخش بن رود هستند که با پشتکار و کوشش توانستند رتبه ۱۱ و ۱۸ ارشد را از آن خود کنند.

خبر زیر حاصل گفتگوی اصفهان شرق با زهرا اکبری قورتانی است.

زهرا اکبری قورتانی 22 ساله و دانشجوی کارشناسی دانشگاه شهرکرد رشته فرش است و با اشاره به اینکه انتظار رتبه دو رقمی در کنکور را داشتم، گفت: انتظار رتبه دو رقمی را داشتم ولی به زیر 20 فکر نمیکردم.

وی با اشاره به اینکه تمام توانم را برای رسیدن به موفقیت طی چهار سال تحصیل در کارشناسی به کار می بستم، اظهار کرد: من فرصت زیادی برای درس خوندن منابع ارشد نداشتم، اما این موفقیت حاصل تلاش چهارسال دوره کارشناسی بود.

این دانشجوی برتر شرق اصفهان با اشاره به اینکه با هدف میشود به مدارج بالا رسید، افزود: وقتی هدف و انگیزه وجود داشته باشه مهم نیست که اهل شهر و روستا هستی، هدف من برپایی یک انقلاب در زمینه فرش برای منطقه و حتی کشور هست چرا که شاهد زحمات بانوان پرتلاش منطقه بودم و هستم و مطمئنأ برای قدردانی از این زحمات و گسترش این هنر باید تلاش کرد.

اکبری با بیان ایکه خانواده مشوق اصلی من در پشرفت بوده اند، گفت: به جرات میتوانم بگویم، یکی از تاثیر گذارترین عناصری که در این موفقیت دخیل هست، حضور پررنگ خانواده بوده و جا دارد همین جا ازخانواده عزیزم که برای من سال های سال زحمت کشیدند و حامی من بودند، تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: از همین الان خودم را برای آزمون دکتری آماده میکنم و هدف نهایی من خدمت به مردم منطقه و کشورم هست.

رتبه برتر کارشناسی ارشد، با اشاره به برخی مشکلات مناطق محروم پیش روی جوانان، بیان کرد: متأسفانه اصلی ترین مشکل جوانان منطقه درآمد زایی و کسب و کار است و امیدوارم بتوانیم با حمایت های دولت و مسئولان بخش، وارد عرصه تولید بشویم و به یک قطب تولید تبدیل گردیم؛ در این صورت شاید با این کار لازم نباشد جوانان برای کار، راهی شهر ها و استان های دیگر بشوند و خیلی زود صنعت فرش ایران به جایگاه از دست رفته خودش بر گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانم خادم خوبی برای مردم منطقه باشم و بتوانم خدمت ارزنده ای را به مردم هدیه کنم.

انتهای پیام/ محمد جواد رحمانی