سرویس: سیاسی 17:00 - جمعه 19 خرداد 1396

رئیس مجلس در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران:

آمریکا، داعش بین‌المللی است/ سپاه و نیروی قدس خط قرمز نظام است/ سنای آمریکا از کمترین عاطفه هم برخوردار نیست

لاریجانی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران یک نیروی مردمی فداکار است گفت: سپاه پاسداران و نیروی قدس خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اصفهان شرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه 19 خرداد) در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران که در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. به ارواح مطهر این شهدا درود می‌فرستیم.

لاریجانی با بیان اینکه در آن روز همزمان دو مرکز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، گفت: اقدام آنها نشان‌دهنده تمرکز در محورهای مردم‌سالاری بود. از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه دلگرمی خانواده شهدا و همه ما شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود، یعنی صحن مطهر حرم امام و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدف‌گیری کور کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

لاریجانی افزود: از خداوند متعال برای آسیب‌دیدگان این حادثه آرزوی سلامتی دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان، اظهار داشت: از سعودی‌ها انتظاری غیر از این نبود، چرا که حکومت‌شان قبیله‌ای است و به حمایت از مظاهر مبارزه با مردم‌سالاری و تروریست‌ها می‌پردازند.

لاریجانی افزود: کار آمریکا به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه کرده و کارشان به چپاول اموال کشورها کشیده شده است. یک روز به بهانه نشست ریاض چند صد میلیارد می‌گیرند و با این کار مدعی شدند ایران را منزوی کردیم.

وی با بیان اینکه از همه این اقدامات قوی‌تر مصوبه اخیر سنا و حمایت از تروریسم و تحریم ایران بود، گفت: در زمانی که ملت ایران با حوادث تروریستی روبرو بودند، سنای آمریکا با کمال بی‌شرمی این قانون را به تصویب رساند. سنای آمریکا از کمترین عاطفه هم برخوردار نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام نشان می‌دهد با دو داعش روبرو هستیم، یکی داعش منطقه و داعش بین‌المللی. امروز آمریکا در کنار داعش منطقه قرار گرفته که نشان می‌دهد داعش بین‌المللی، آمریکاست. این سخن امام راحل و رهبر معظم انقلاب بار دیگر به اثبات رسید که آمریکا شیطان بزرگ است و راهی جز مبارزه با داعش بین‌المللی نداریم.

لاریجانی با بیان اینکه مصوبه اخیر سنا گستاخی را از حد بیرون کرد و قدرت موشکی ایران، سپاه پاسداران و نیروی قدس را تحت تحریم قرار داد، اظهار داشت: مهمترین نیرو علیه تروریست‌ها، نیروی قدس است. اختلاف نظرها در داخل مجالی برای نقشه‌های شیطانی آنها نمی‌گذارد، سپاه یک نیروی مردمی برای انقلاب است و نیروی قدس و سپاه پاسداران خط قرمز ماست و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه سی‌آی‌ای آمریکا پایگاه اصلی تروریسم است، گفت: اقدام اخیر سنای آمریکا صحنه منطقه را شفاف‌تر کرد و ملت ایران را در مبارزه با تروریست‌ها مصمم‌تر می‌کند. همه قوا و نیروهای مسلح همفکر و هم‌نظر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از نیروهای مسلحی که روز چهارشنبه قاطعانه با تروریست‌ها برخورد کردند، گفت: از سرلشکر جعفری که از لحظات اولیه خود را به مجلس رساند، تشکر ویژه می‌کنم و از حضور مسئولان نظام و فرماندهان نظام که در این مراسم حضور یافتند، سپاسگزار هستم و این نشانه عزم عمومی نظام است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.