سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:31 - چهارشنبه 07 اسفند 1392

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در اصفهان:

گردشگری محل تسویه حساب های سیاسی افراد نیست

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: عرصه گردشگری و سفر یک رویکرد حرفه ای و غیر سیاسی است و محل تسویه حساب های سیاسی افراد نیست.

به گزارش اصفهان شرق: مرتضی رحمانی موحد امروز در دومین جلسه ستاد هماهنگی سفر استان اصفهان که در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: ستاد مرکزی سفر موافق آمارسازی و جریان سازی آمارسفر نیست چرا که یک آمارسازی اشتباه نه تنهامشکلی را از فرهنگ سفر و مدیریت سفر کم نمی کند بلکه به مشکلات دامن هم می زند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشینه و تاریخچه اصفهان و جایگاه و مرتبه مردم و مدیران این شهر قابل انکار نیست و باید دائم توصیف شود، تصریح کرد: اصفهان دارای مردمی هوشمند، پیشرو و با پشتکاردر عرصه های فرهنگی ، تاریخی ، دفاع مقدس ، سازندگی ، کار و تلاش و اعتلای نام ایران عزیز است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: دولت یازدهم با نگاه تجمیع امکانات حداکثر هماهنگی و خدمات، ستاد هماهنگی خدمات سفر را تشکیل داده است و در صدد است با استفاده از تجربیات و اندوخته های مثبت و منفی خدماتی متفاوت را در نوروز ۹۳ به مسافران ارایه کند.

وی همچنین از بررسی ایده جدید برای شناسایی ۹۰ مقصد جدید گردشگری در ۳۰ استان کشور برای نوروز ۹۳ با هدف گسترش گردشگری خبر داد و گفت: مدل های قدیمی در توسعه سفر و گردشگری باید مورد بازبینی مجدد قرار گیرد

رحمانی موحد با اشاره به روش هایی که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، افزود: این روش ها قابل پذیرش نیست و به نظر می رسد باید مجددا مورد بررسی قرار گیرند وروش های تازه تری در این خصوص اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در گوشه و کنار کشورمان شاهد وجود هزاران جاذبه گردشگری هستیم که باید با شناسایی و معرفی این جاذبه ها به توسعه سفر و گردشگری کمک کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد: خوشبختانه از نظر فکر، اندیشه، هنر، تاریخ، فرهنگ و تمدن از جایگاه بسیار بالایی در بین کشورهای مختلف دنیا برخوردار هستیم و گردشگران سراسر دنیا برای سفر به ایران علاقه مند هستند.

رحمانی موحد معتقد است برخی از روش هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و با روش های جدید تری به مدیریت حوزه گردشگری پرداخت.

وی اظهارداشت: در نوروز ۹۳ باید کیفیت و کمیت خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی تفاوت محسوسی با سال های گذشته داشته باشد و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در پایان تعطیلات نوروز و اتمام سفرهای نوروزی شاهد یک بازده مناسب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در میان جامعه باشیم.

به گزارش صاحب نیوز، در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه های مختلف عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود و نیز تشریح برنامه های دستگاه های متبوع خود درخصوص سفرهای نوروزی و همکاری با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر پرداختند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.