سرویس: دین و اندیشه 15:10 - جمعه 19 خرداد 1396

مسؤول كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد اصفهان خبر داد

اجرای طرح قرآنی 1451 در بیش از 300 مسجد اصفهان/ حضور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نمایشگاه قرآن

مسؤول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان گفت: امسال طرح ملی قرآنی 1451 با محوریت سوره‌های ملک و واقعه از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت سه ماه در سطح 300 مسجد منتخب استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی اظهار کرد: امسال طرح ملی قرآنی 1451 با محوریت سوره‌های ملک و واقعه از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت سه ماه در سطح 300 مسجد منتخب استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح در سطوح مختلف روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم با حضور اساتید قرآنی، نمازگزاران و عموم مردم در قالب کلاس‌های 15 تا 20 نفره در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: در پایان این طرح سه ماهه از شرکت‌کنندگان آزمونی هم به صورت کشوری گرفته می‌شود و از نفرات برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

معتمدی ادامه داد: این طرح از 6 خرداد تا 6 تیرماه به آموزش سوره ملک و بعد از آن از 7 تیرماه تا 26 مردادماه به سوره واقعه اختصاص خواهد داشت.

وی به طرح ربیع القرآن در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با هدف احیای سنت توجه ویژه به قرآن و قرآن‌شناسی، ترغیب متولیان مسجد به فراهم آوردن زمینه‌های اجرای برنامه‌های قرآنی، ایجاد پیوند قرآنی بین مردم و مسجد و نهادهای فرهنگی، ضرورت توجه به انس بیشتر با قرآن و رسیدن به یک الگو برای برنامه‌های قرآنی مساجد صورت گرفته بود.

معتمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: تواشیح و مسابقات قرآنی، محافل مختلف قرائت قرآن، سفره افطاری ساده در مساجد، تجلیل از اساتید و خانواده‌های قرآنی، شعرخوانی قرآنی، برگزاری تئاتر مسجدی و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام ماه مبارک رمضان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در پایان اذعان کرد: تعدادی از کانون‌های مساجد در نمایشگاه قرآن حضور دارند که به صورت نهادهای مردمی شرکت کرده‌اند و دبیرخانه تنها بحث نظارتی و حمایتی را انجام می‌دهد و برنامه‌ریزی غرفه‌های آن‌ها در نمایشگاه به عهده خودشان است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.