اصفهان شرق

طرح افطاری ساده در مسجد امیرالمومنین(ع) روستای روران برپا شد/ تصاویر

کدخبر: 135358
1396/03/19 در ساعت 01:48

به گزارش اصفهان شرق، مهمترین شاخصه و ویژگی طرح افطاری ساده در ماه مبارک رمضان برپایی غرفه های معرفتی در مناطق مختلف است که به خوبی در چند سال اخیر توسط جوانان فعال و مومن روستاها و شهرهای کشور اجرا می شود.

امشب و همزمان با شب 13 ماه مبارک رمضان و در آستانه میلاد خجسته امام حسن(ع)، به همت بسیجیان روستای روران و اعضای هیئت محبان فاطمه(س) در راستای عمل به فرمایش امام خامنه ای مدظله العالی طرح افطاری ساده برگزار شد.

این طرح برای اولین بار در قالب بسته های افطاری و برگه توصیه رهبر معظم انقلاب و همچنین نگاه اجتماعی به سنت حسنه افطاری ساده، تهیه و بین مردم روستا توزیع شد.

مدیر اجرایی این طرح با اشاره به اینکه، به منظور بهتر اجرا کردن این طرح باید هیئت امنای مساجد نیز اعلام آمادگی کنند، افزود: قطعا این طرح می تواند در قالب های دیگر توسعه پیدا کند و می طلبد تا دیگر بخش های روستایی نظیر هیئت امنای مساجد، هیئت ها و بسیج به صورت مشارکتی همکاری کنند.

شجاعی توزیع بسته ها بین روزه اولی ها را یکی از برنامه های غرفه معرفت در طرح افطاری ساده عنوان کرد و گفت: در توزیع بسته های افطاری سعی شد، بسته ها بین روزه اولی ها تقسیم شود تا بتوان از ابتدای مسیر همراه آنها شد و لازمه موفقیت در این رابطه، تولید محتوای مطلوب در قالب برگه های افطاری ساده در بسته های توزیعی است.

وی از توزیع سبد غذایی در آینده نزدیک خبر داد و اذعان کرد: به لطف خدا در آینده نزدیک با برنامه ریزی کلان، به دنبال توزیع سبد غذایی در بین خانواده های نیازمند مناطق روستایی هستیم و این کار باید به صورت بومی و شناسایی خانواده ها توسط افراد معتمد محلی انجام شود.