سرویس: اجتماعی 09:26 - جمعه 19 خرداد 1396

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

رونمایی از سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ویژه ناشنوایان در اصفهان

سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ویژه ناشنوایان نخستین‌بار در کشور در اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اصفهان شرق، با آغاز به کار این سامانه پیامکی در آئینی با حضور مسئولان انتظامی و بهزیستی استان اصفهان، از این پس ناشنوایان که تاکنون هیچ راهی برای ارتباط با فوریت‌های پلیسی 110 نداشتند می‌توانند مشکلات و مشاهدات خود در حوزه نظم و امنیت را با ارسال پیامک به شماره 09011010110 به پلیس اطلاع دهند.

پلیس 110 در خدمت همه مردم

فرمانده انتظامی استان اصفهان در این آئین با بیان اینکه اصفهان همیشه در کارهای خیر پیش قدم بوده، یکی از کارهای خیر را کمک به جامعه معلولان عنوان کرد و اظهارداشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان در استان وجود دارند که به دلیل نداشتن قدرت تکلم نمی‌توانند با پلیس ارتباط برقرار کنند و نحوه ارتباط آنها با پلیس هم تعریف نشده بود.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در این زمینه کاری علمی صورت گرفت و مجموعه پلیس استان به این نتیجه رسید که سامانه پیامکی ویژه‌ای برای ارتباط ناشنوایان با مرکز فوریت‌های پلیس 110 استان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مقدمات این کار با همکاری اداره کل بهزیستی استان و یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور فراهم شد، حاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر در کلانشهر اصفهان قابل استفاده است اما به‌زودی در کل استان توسعه می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ناشنوایان عزیز در صورتی‌که حادثه سرقتی یا تعرضی برای آنها رخ داد و یا با موارد مشکوک، توزیع مواد مخدر و دیگر جرایم روبرو شدند می‌توانند به این سامانه پیامک بزنند و ماموران پلیس 110 در 15 دقیقه در محل حاضر می‌شوند.

شماره تلفن ناشنوایان برای پلیس محرمانه است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه شماره تلفن ناشنوایانی که به پلیس پیامک می‌زنند به‌صورت محرمانه ثبت می‌شود، از این افراد خواست هرگونه موارد مشکوکی که به حوزه نظم و امنیت مربوط می‌شود را به‌عنوان یک شهروند به پلیس اطلاع رسانی کنند.

وی راه‌ اندازی سامانه پیامکی ناشنوایان را زمینه‌ساز گام‌های بیشتر و بهتر به‌منظور خدمت رسانی و رضایتمندی بیشتر مردم دانست و افزود: سامانه 110 راهی برای رسیدگی سریع به مطالبات مردم ، امدادرسانی ، پیشگیری از وقوع جرم و پناهگاهی برای همه افراد نیازمند به کمک است.

ارتباط مردم با پلیس سبب ارتقای امنیت جامعه

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان هم در این مراسم با بیان اینکه سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی 110 ویژه ناشنوایان ، اتفاق مبارکی است که نخستین‌بار در کشور توسط پلیس اصفهان کلید خورده است، اظهارداشت: هم اکنون 13 هزار و 500 ناشنوا با بهزیستی استان ارتباط دارند و یکی از موارد حقوق شهروندی این است که این عده بتوانند نیازهای اجتماعی خود را در برقراری ارتباط با سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند پلیس برطرف کنند.

سعید صادقی افزود: بسیاری از افراد جامعه از جمله افراد قطع نخاع، نابینا، سالماند و معلولان جسمی و حرکتی می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 09011010110 با پلیس تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این اگر ناشنوایی مورد تعرض واقع می‌شد، یا جانش به خطر می‌افتاد یا نیاز به کمک پیدا می‌کرد و یا مورد مشکوکی را می‌دید به دلیل نداشتن قدرت تکلم ‌وانست با پلیس ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.