سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 18:00 - پنجشنبه 18 خرداد 1396

آیت‌الله سبحانی:

سند ۲۰۳۰ باید ابطال شود/ تعیین تکلیف از سوی دشمنان برای ما اهانت است

مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی از مسئولان می‌فرمایند که سند ۲۰۳۰ متوقف شده که این حرف صحیحی نیست، باید بیان کنند که این سند ابطال و به یونسکو بازگردانده شده و ما تنها به این قانع می‌شویم.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اساتید حوزه علمیه، دانشگاه و جمعی از پزشکان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه غرب از طریق استعمار فرهنگی وارد کشورها می‌شود، اظهار داشت: غرب هر موقع که می‌خواهد شرق را استعمار کند نخست از طریق استعمار فرهنگی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه غرب از طریق استعمار فرهنگی به استعمار سیاسی و اقتصادی در کشورها می‌رسد که درواقع به‌نوعی این کار برنامه آنها است، افزود: غرب در درجه اول فرهنگ کشورها را قبضه کرده و آموزش پرورش را به دست می‌گیرد که با این کار بچه‌ها را با فرهنگ خود آموزش می‌دهد و بعدازاین کار کم‌کم وارد حوزه سیاست و اقتصاد می‌شود که درواقع این مسئله‌ای است که 150 سال مورد تجربه واقع شده است.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز اینکه “سند 2030 بهترین نشانه‌ای بوده که بیان می‌کند دشمنان با ما صلح ندارند”، عنوان کرد: چگونه می‌خواهد کشوری که 400 سال به نوا رسیده و قبلاً هم وحشی بوده به کشوری مانند ایران که دارای سابقه فرهنگی هزار و 400 ساله بوده که در حقیقت تمدن‌ساز است مسائل فرهنگی آموزش دهد.

وی تصریح کرد: کسانی که این سند را برای مطالعه می‌آورند باید آن را پاره کنند و به دست خود آنان بدهند و بگویند که “کشور ایران ازلحاظ فرهنگی غنی است و نیازی به برنامه‌های شما ندارد”.

آیت‌الله سبحانی با اظهار اینکه از صفحه نخست تا آخر قرآن کریم دارای فرهنگ است، خاطرنشان کرد: باوجود قرآن کریم، علما و مراجع دیگر نیازی به دشمنان نداریم تا بخواهند برای ما برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: برخی می‌فرمایند که سند 2030 برای ما تعهدآور نیست اکنون اگر تعهدآور نیست پس چرا این سند را پذیرفتند و چرا آن را امضا کردند.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: برخی می‌گویند در گوشه این سند نوشته‌ایم که آن بخش‌هایی که با اسلام و فرهنگ ما سازگار نیست مورد پذیرش نیست، باید به این نکته توجه کنند که دشمنان هنگام امضای سند دیگر به حاشیه نگاه نمی‌کنند و بیان می‌کنند که “شما آن را امضا کرده‌اید”.

وی ابراز کرد: برخی از مسئولان می‌فرمایند که سند 2030 متوقف شده که این حرف صحیحی نیست باید بیان کنند که این سند ابطال و به یونسکو بازگردانده شده و ما تنها به این قانع می‌شویم.

آیت‌الله سبحانی با اعلام اینکه “تعیین تکلیف دشمنان برای ما اهانت است” عنوان کرد: کشور ایران با جهاد، شهادت و ایثار برپا شده است و همچنین آن چیزی که ما را در مقابل دشمنان پایدار کرده همین ایثار است.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید کلمه توقف و مسئولیت‌پذیر نیست را نپذیرد و سند را ابطال کند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.