سرویس: اقتصادی 17:00 - پنجشنبه 18 خرداد 1396

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان:

فروش مواد دخانی نیازمند اخذ مجوز است/ برخورد شدید با فروشندگان سیگار قاچاق

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف استان اصفهان گفت: پروانه عاملیت فروش مواد دخانی صرفاً توسط سه اتحادیه خواروبار، سوپرمارکت و عطاری‌ها صادر خواهد شد و واحدهای فروشنده حتماً باید با این مجوز نسبت به فروش محصولات دخانی اقدام کنند.

به گزارش اصفهان شرق، روح‌الله چلونگر با اشاره فروش بدون مجوز محصولات دخانی به‌ صورت خرده‌فروشی اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سایر قوانین و مصوبات صورت گرفته، فروشندگان کالاهای دخانی را ملزم به رعایت شرایط خاصی کرده است.

وی با اشاره به مسؤولیت سه اتحادیه عطار و سقط فروش، خواروبار فروش و اتحادیه سوپر مارکت‌ها در صدور پروانه خرده‌فروشی مواد دخانی اظهار داشت: پروانه عاملیت فروش این کالاها صرفاً توسط این سه اتحادیه صادر خواهد شد و واحدهای فروشنده حتماً باید با این مجوز اقدام به فروش محصولات دخانی کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف استان اصفهان یادآور شد: این پروانه به مدت یک سال اعتبار دارد و در موعد پایان اعتبار باید مورد تمدید قرار گیرد.

چلونگر با تأکید بر لزوم اخذ مجوز مربوطه تصریح کرد: فروش هرگونه کالای دخانی بدون اخذ مجوز مربوطه، به‌ مثابه فروش کالای قاچاق و کالای دخانی خارج از شبکه است و در صورت مشاهده این موارد، واحد به‌ عنوان واحد متخلف به واحدهای ذی‌ربط ارجاع داده می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: بازرسان اتاق اصناف استان اصفهان در کنار بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امر نظارت بر فروش مواد دخانی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.