سرویس: اجتماعی 16:00 - پنجشنبه 18 خرداد 1396

اولین بار در کشور انجام گرفت؛

تست نرم‌افزار کاربردی ردیاب بیمار در شرایط بحرانی/ ابتکار اصفهان به هنگام ترافیک مصدومان در شرایط خاص

تست نرم‌افزار کاربردی ردیاب بیمار در شرایط بحرانی برای اولین بار در کشور در اصفهان انجام شد.

به گزارش اصفهان شرق، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از تست نرم‌افزار کاربردی ردیاب بیمار در شرایط بحرانی برای اولین بار در کشور در اصفهان خبر داد.

داریوش کریمی بابیان اینکه در حوادث طبیعی و بحران‌های بزرگ با انبوه مصدومان مواجه هستیم، گفت: خیلی از مواقع نیروهای امدادی مجبور به انتقال آن‌ها به سایر شهرها یا استان‌های دیگر هستند.

وی ادامه داد: بازماندگان و خانواده‌های مصدومان این حوادث در آن شرایط خیلی سخت نمی‌توانند به‌خوبی از وضعیت، جا یا مکان مصدومان خود مطلع شوند، لذا این نرم‌افزار کاربردی در این شرایط به کمک می‌آید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان درباره چگونگی کارکرد این نرم‌افزار کاربردی توضیح داد: این نرم‌افزار کاربردی بر روی تلفن همراه امدادگران نصب می‌شود و بر اساس اولویت‌هایی که در منطقه تریاژ برای انتقال مصدومان تعریف می‌شود، مشخصات مصدومان توسط این نرم‌افزار در سامانه‌ای وارد می‌شود.

کریمی بابیان اینکه پس‌ازاین ردگیری مصدومان به سهولت انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: این نرم‌افزار در حال حاضر در مراحل اولیه هست و مورد تست قرار گرفت، معایب آن شناسایی شد.

وی با بیان اینکه قرار شد عیوب این نرم‌افزار رفع و برای تست مجد آماده‌سازی شود، گفت: این نرم‌افزار مشابه دیگری ندارد و به خواست خدا پس از گذراندن تست‌های نهایی برای تائید نهایی به سازمان یا نهادهای متولی ارسال می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان این نرم‌افزار را تِز یکی از دانشجویان دکترای مدیریت سلامت عنوان کرد و گفت: نرم‌افزار در تست عملیاتی جواب خوبی داد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.