سرویس: دین و اندیشه 12:03 - پنجشنبه 18 خرداد 1396

رئیس حوزه علمیه اصفهان

برخی از برنامه های صدا و سیما، حیا را از بین می برد/ توجه خانواده ها نسبت به حیا

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: برخی از برنامه های صدا و سیما حیا را در بین مردم و خانواده ها از بین می برد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله العظمی حسین مظاهری، مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان اظهارداشت: دشمنان با استفاده از ابزارهای فرهنگی سعی بر تخریب حیا و عفت مرد و زن می کنند تا اینگونه اهداف خود را محقق بسازند.

وی افزود: دشمن با برنامه ای به دنبال تخریب حیا زنان و بی عفتی مردان است که برای این کار از برنامه های ماهواره ای و ترویج فساد از طریق مختلف از جمله شبکه های مجازی استفاده می کنند.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه عفت زن موضوع ساده ای نیست که به راحتی تخریب شود، خاطرنشان کرد: عفت اگر مجسم شود شکل یک زن خواهد بود و ارزش عفت از آنچه در دنیا و آخرت است بیشتر است و نباید اجازه بدهیم به راحتی از بین برود.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه های تلویزیونی در جهت حفظ حیا و عفت جامعه باشد، تصریح کرد: برخی از برنامه های صدا و سیما به واسطه تصاویر صحنه دار، حیا را در بین مردم و خانواده ها از بین می برد که نباید چنین برنامه هایی پخش شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حیا و عفت باید در خانه به فرزندان آموزش داده شود و نباید بی عفتی و بی حیایی به دلیل عدم توجه خانواده ها در خانه ایجاد شود که آنگاه حیا با تخریب حریم ها از بین برود که مشکلات آن به جامعه و خانواده می رسد.

وی توجه دانشگاه ها و مدارس به موضوع حیا و عفاف و را مهم خواند و اذعان داشت: معلمان و اساتید باید به موضوع حیا و عفت توجه داشته باشند و اجازه ندهند دشمن با توطئه های فرهنگی خود فرهنگ ما را تخریب کند و به جامعه صدمه بزند که معلمان و اساتید باید مراقب توطئه های دشمنان بوده و دانش آموزان و دانشجویان را هم در برابر این ظلم و توطئه حفظ کنند.

انتهای پیام/شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.