سرویس: اجتماعی 08:00 - پنجشنبه 18 خرداد 1396

استاندار اصفهان:

خط دوم انتقال آب اصفهان از نان شب واجب‌تر است/ چالش اصلی استان اصفهان مسائل زیست‌ محیطی است

استاندار اصفهان گفت: خط دوم انتقال آب اصفهان از نان شب واجب‌تر است که امید داریم این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 7 طرح بزرگ تأسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان اظهار کرد: اتفاقی کهدر تهران اتفاق افتاد همه ما را ناراحت کرد و نمایندگان مجلس در دل حادثه بودند و این موضوع به خاطر نقش‌آفرینی گروه تروریستی داعش بود که با کمک نیروی‌های نظامی و امنیتی با حداقل تلفات و  خسارات به پایان رسید.

وی افزود: گروه‌های تروریستی مانند داعش اتفاقاتی در تعدادی از کشورها می‌آفرینند و امنیت کشورها را به خطر می‌اندازند اما باید  بدانند این حرکت‌های بچگانه نمی‌توانند حرکت اصلی کشور ایران را تحت تأثیر خود قرار دهند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امسال در استان اصفهان علی‌رغم اینکه یک استان ظاهراً برخوردار هستیم اما در طول یک سال گذشته هفته‌ای نداشتیم که پروژه‌ای در شهرستانی به بهره‌برداری نرسد و یا کلنگی به زمین زده نشده باشد.

وی تأکید کرد: چند هفته قبل در شهرضا پس از آن در لنجان، نجف‌آباد، کاشان و غیره پروژه‌های عمرانی و غیره یا به بهره‌برداری رسیده‌اند و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده‌اند.

زرگرپور با بیان اینکه عمده منابع این پروژه‌ها از ظرفیت‌های غیردولتی است، ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها از جهات مختلفی از اهمیت والایی برخوردار هستند که یکی از آن‌ها بهره‌برداری از پروژه‌های زیست‌ محیطی هستند که بسیار مهم واقع می‌شوند، چرا که در استان اصفهان مسائل زیست‌محیطی از اهمیت والا برخوردار بوده و در اولویت اول قرار دارد.

وی اذعان کرد: چالش اصلی استان اصفهان مسائل زیست‌ محیطی است، نیاز اصلی مناطق حاشیه‌نشین فاضلاب بود که این کار به خوبی در این مناطق انجام شد و در حال حاضر مردم این مناطق این تغییرات را احساس می‌کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در اصفهان بسیاری از پروژه‌ها سابقه‌ای 20 یا 30 ساله دارند و زمانی که پروژه‌های یاد شده افتتاح شدند باعث رفاه و پیشرفت سطح زندگی مردم می‌شوند.

وی با بیان اینکه اما متأسفانه در برخی از شاخص‌ها استان اصفهان از متوسط کشور پائین تر است، گفت: خط دوم انتقال آب اصفهان از نان شب واجب‌تر است که امیدواریم این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسد.

زرگرپور با اشاره به مشکلات فاضلاب کشور اضافه کرد: امیدواریم به کمک تبصره 3 و شرکت‌های بزرگ کارهای مشکلات فاضلابی در حواشی استان اصفهان حل شوند.

وی ادامه داد: در تعدادی از روستاها باید مجتمع‌های آب‌رسانی و فاضلاب تکمیل شوند که امید داریم فعالیت این پروژه‌ها به خوبی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.