سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 18:00 - سه شنبه 16 خرداد 1396

مشاور عالی شهردار اصفهان مطرح کرد

جزئیات خط جدید مترو اصفهان/ استفاده از فاینانس به منظور ساخت خط 2 قطار شهری

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: پیگیری استفاده از فاینانس به منظور ساخت خط 2 قطار شهری اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که تلاش ما، به سرانجام رساندن این مسئله است.

به گزارش اصفهان شرق، جواد شعرباف امروز با اشاره به اهمیت توجه به موضوع تکمیل خط دوم قطار شهری اصفهان و ضرورت توجه به این مسئله اظهار داشت: در حال حاضر مدیریت شهری به موضوع خط دوم قطار شهری توجه جدی صورت داده و تلاش اصلی ما اختصاص بودجه مناسب به منظور ساخت ایستگاه‌ها و تونل این خط است.

وی با بیان اینکه ساخت همزمان ایستگاه‌ها و سایر بخش‌های خطوط مختلف قطار شهری اصفهان مد نظر قرار دارد، ادامه داد: اعتقاد ما این است که اصفهان باید به سرعت در زمینه شبکه قطار شهری به وضعیت مناسبی دست پیدا کند و با توجه به این موضوع، آغاز هرچه سریع‌تر خط دوم قطار شهری نصف‌جهان در دستور کار قرار گرفت.

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به ویژگی‌های فنی خط دوم قطار شهری اصفهان ادامه داد: طول مسیر این خط بالغ بر 24.75 کیلومتر بوده و اولویت فعلی مسیر ایجاد خط، که شامل 16 ایستگاه میانی آن بوده، 14.6 کیلومتر است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های خط دوم متروی اصفهان تصریح کرد: این خط 23 ایستگاه دارد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است در مرحله نخست 16 ایستگاه از این تعداد ساخته شده و به بهره‌برداری برسد.

شعرباف درباره اهمیت استفاده از فاینانس در بحث تجهیزات و سازه‌های قطار شهری اصفهان افزود: یکی از موضوعات مهم درباره خط 2 قطار شهری اصفهان، مسائل مالی بوده و باید تلاش کنیم که موضوع تأمین اعتبارات از طریق فاینانس خارجی در بخش‌های تجهیزات و سازه‌های این خط به سرعت و با جدیت پیگیری شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه مسائل مالی در خط 2 قطار شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: با توجه به این موضوع، تلاش می‌کنیم که خط 2 متروی اصفهان از نظر بودجه، شرایط خوبی پیدا کرده و اعتبارات مورد نظر خود را دریافت کند.

با بهره‌برداری بخشی از خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 11 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا تختی از ساعت 7 صبح تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است، فاز اول و دوم خط یک متروی اصفهان که هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته، از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا، به ایستگاه تختی می‌رسد.

انتهای پیام/فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.