سرویس: دین و اندیشه 15:10 - سه شنبه 16 خرداد 1396

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف

اجرای «طرح افطاری ساده» در ۱۳۴۴ بقعه متبرکه در سطح کشور

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه مهمترین شاخصه و ویژگی طرح ضیافت الهی ۹۶ نسبت به سالهای قبل، بحث خیمه‌های معرفت است، گفت: امسال یک هزار و ۳۴۴ بقعه متبرکه در کشور مجری طرح افطاری ساده هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی متقی درباره مهمترین شاخصه و ویژگی طرح ضیافت الهی امسال اظهار کرد: مهمترین شاخصه و ویژگی این طرح که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، نسبت به سالهای قبل، بحث خیمه‌های معرفت است؛ در طرح ضیافت الهی امسال 500 خیمه معرفت برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه از شروع طرح آرامش بهاری در نوروز 96، حجت‌الاسلام محمدی (ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه) بر برگزاری فصلی خیمه‌های معرفت تاکید داشتند، گفت: هم در طرح «ضیافت الهی» و هم در طرح بعدی یعنی نشاط معنوی که در تابستان برگزار می‌شود، خیمه‌های معرفت برپا شده و برپا خواهد شد؛ سال گذشته در طرح تابستانی «نشاط معنوی» خیمه‌های معرفت نداشتیم اما امسال در این طرح شاهد برپایی خیمه‌های معرفت خواهیم بود.

افطاری ساده در 1344 بقعه متبرکه

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سالهای گذشته طرح افطاری ساده در بقاع متبرکه به‌صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شد، تصریح کرد: از سال 95 در این زمینه ابلاغیه‌های استانی را فرستادیم و امسال یک هزار و 344 بقعه متبرکه در کشور مجری طرح افطاری ساده هستند.

حجت‌الاسلام موسوی متقی خاطرنشان کرد: در بحث ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی در بقاع متبرکه، امسال شاهد رشد در این زمینه بودیم و یک هزار و 480 بقعه متبرکه مجری طرح محافل قرآنی و ترتیل‌خوانی هستند که چندین محفل از شبکه‌های صدا و سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.