اصفهان شرق

دستورالعمل مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان تدوین شد

کدخبر: 135089
1396/03/16 در ساعت 14:13

به گزارش اصفهان شرق، مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان اظهار داشت: در نخستین جلسه کمیته قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد دستورالعمل‌های سراسری برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو تدوین و به تمام کشور ابلاغ شد.

علیرضا کیخایی با اشاره به موارد مبتلا به این بیماری که با تب و خونریزی همراه است، خاطرنشان کرد: باید به تمام مردم، سازمان‌ها و نهادهای مختلف این دستورالعمل ارسال شده و اطلاع‌رسانی شود تا در صورت بروز مشکل بدانند چه باید کرد و نخستین اقدام چیست و چگونه پیشگیری کنند.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل به زودی در تمام شبکه‌های بهداشت و درمان و با حضور تیم‌های امدادی و سازمان‌های مربوط به بیماری‌های زیستی، به منظور نشان دادن نحوه برخورد با بیماری تب کریمه کنگو، رزمایش زیستی برگزار می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان بیان کرد: در جلسه کمیته قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل که با محوریت بحران‌های زیستی تشکیل شد، 2 آمبولانس به عنوان خودروهای واکنش سریع در حوادث زیستی مجهز شده است.

وی گفت: این آمبولانس‌ها، ویژه حوادثی مانند حوادث شیمیایی، هسته‌ای، میکروبی، انفجاری و پرتوزا هستند.

کیخایی افزود: خودروی مخابراتی مدیریت بحران نیز برای حوادث ویژه در نظر گرفته شده که در صورت قطع ارتباط با بحران به عنوان پست فرماندهی عملیات سیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/تسنیم