سرویس: اقتصادی 11:45 - سه شنبه 16 خرداد 1396

بازار داغ چند نرخی‌ها در ماه رمضان

قیمت متفاوت حلیم بادمجان و آش در سفره افطار

در ماه مبارک رمضان امسال با وجود قیمت‌گذاری درجه‌بندی شده برای غذاهای پرطرفدار اصفهانی اما این غذاها اغلب در قیمت سقف بازه مورد عرضه قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق، با وجود گذشت حدود دو هفته از آغاز ماه مبارک رمضان و اشتیاق زیاد اصفهانی‌ها به خرید آش و حلیم افطار، هنوز بازار این غذاهای پرطرفدار اصفهان نظم و ثبات مشخصی به خود نگرفته و برای هر یک از این اقلام، چند قیمت متفاوت در طباخی‌ها مشاهده می‌شود.

بر همین اساس، قیمت هر کیلو حلیم بادمجان از 7 الی 10 هزار تومان اعلام‌ شده اما در اکثر اصناف، حلیم بادمجان در قیمت سقف عرضه می‌شود.

قیمت آش قلمکار نیز در بازه 5 الی 7 هزارتومانی قیمت‌گذاری شده که این غذا نیز همانند حلیم بادمجان، اغلب در قیمت سقف بازه مورد عرضه قرار می‌گیرد.

احمدرضا اخوان ارجمند در همین رابطه اظهار کرد: در سال جاری بر اساس کیفیت محصول صورت گرفته و بر همین اساس، قیمت هر کیلو حلیم بادمجان ممتاز 10 هزار تومان، درجه‌ یک 9 هزار تومان، درجه‌ دو 8 هزار تومان و درجه سه 7 هزار تومان در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هر کیلو آش قلمکار ممتاز نیز 7 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود که این عدد برای آش قلمکار درجه‌ یک و درجه‌ دو به ترتیب 6 و 5 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه کبابی و بریانی استان اصفهان قیمت هر کیلو حلیم شیر ممتاز را 9 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: قیمت هر کیلو حلیم شیر درجه‌یک و درجه‌ دو به ترتیب 8 و 7 هزار تومان است.

به گفته اخوان، قیمت هر کیلو حلیم ساده 7 هزار تومان و برای عدسی نیز دو قیمت 6 و 5 هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.